Anketa však má i další vítěze – letos totiž byly vozy nominované do ankety rozděleny do pěti kategorií a svého vítěze tak má každá z nich.
V kategorii minivozy a malé vozy, kde bylo nominováno 8 vozů, vyhrál Ford Fiesta, v kategorii střední a vyšší střední třídy (7 kandidátů) prvenství získala Škoda Superb. V kategorii vozů MPV (9 nominovaných) má první místo Citroën Berlingo, mezi vozy kategorie SUV + off-road (s 12 automobily nejsilnější kategorie) zvítězil vůz Audi Q5 a kategorii vozů luxusních, sportovních a kabrioletů (6 adeptů) vyhrál Volkswagen Scirocco.
O vítězství vozu Škoda Superb i o vítězích kategorií rozhodla odborná 23členná porota společně s veřejností. Celkem se hlasování v anketě zúčastnilo 70 047 osob. Pro ně byly určeny ceny za více než 750 000 Kč; první cenu, tj. poukázku v hodnotě 600 000 Kč na pořízení některého z automobilů nominovaného do ankety získala paní Marcela Horňáková z Prahy. Výsledky ankety byly vyhlášeny na galavečeru konaném 15. ledna v TOP Hotelu Praha. Sestřih z galavečera odvysílá televize Z1.
Součástí ankety je už tradičně dětská výtvarná soutěž, kdy děti rozdělené na kategorie do 10 let a 11-15 let měly za úkol nakreslit obrázek na téma Moje budoucí auto. Do soutěže bylo zasláno 1 225 obrázků.
Anketu „Auto roku 2009 v České republice“ vyhlásil Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu ve spolupráci s generálním partnerem, společností Credium.
Sdružení automobilového průmyslu jako spoluvyhlašovatel ankety „Auto roku 2009 v České republice“ vyhlásilo v souvislosti s touto anketou další ročník akce „Dodavatel pro Auto roku 2009 v ČR“. Přihlásit se do ní mohli jeho členové vyrábějící díly nebo příslušenství pro automobily nominované do ankety. Ti výrobci, kteří dodávají své produkty pro Auto roku 2009 v ČR, mohou používat označení „Dodavatel pro Auto roku 2009 v ČR“ (jejich seznam je uveden v příloze).
Automobilový průmysl má v ČR velký význam. Se souhrnnými tržbami téměř 650 miliard korun ročně tvoří 20 % průmyslové výroby a 20 % exportu ČR. Také za rok 2008 zaznamenal růst svých výkonů, byť mírnější než v předchozích letech.
Český automobilový průmysl ale není jen finální výroba automobilů. V posledních letech jsou v souhrnu tržby českých výrobců autodílů a příslušenství vyšší, než tržby našich automobilek. V České republice se vyrábějí díly prakticky pro všechny globální značky. Odpověď na to, jaké díly, je jednoduchá – všechny. Dal by se z nich sestavit kompletní automobil. Tuzemské firmy dodávají díly nebo části na 86 % ze všech 42 automobilů nominovaných do ankety, které pocházejí z různých zemí a světadílů. Pokud jde o vozy evropských značek, české firmy dodávají na všechna nominovaná auta.
Dodavatelé pro Auto roku 2009 v ČR
- A.RAYMOND JABLONEC s.r.o.
- ARVINMERITOR LVS Liberec a.s.
- BARUM CONTINTENTAL spol. s r.o.
- BENTELER ČR s.r.o.
- BRANO GROUP a.s.
- CADENCE INNOVATION s.r.o.
- CONSTRUCT CZECH a.s.
- Continental Automotive Czech Republic s.r.o.
- D PLAST-EFTEC a.s.
- DEFEND GROUP a.s.
- DURA Automotive CZ, k.s.
- EDSCHA Bohemia s.r.o.
- FEDERAL-MOGUL Friction Products a.s.
- FEZKO THIERRY a.s.
- GRUPO ANTOLIN BOHEMIA, a.s.
- GUMOTEX, akciová společnost
- HELLA AUTOTECHNIK, s.r.o.
- HP Pelzer k.s.
- JOHNSON CONTROLS AUTOMOBILOVÉ SOUČÁSTKY, k.s.
- KAMAX, s.r.o.
- Kautex Textron Bohemia spol. s r.o.
- KES – kabelové a elektrické systémy, spol. s r.o.
- KS Kolbenschmidt Czech Republic, a.s.
- MANN+HUMMEL (CZ) s.r.o.
- MetalPlast Lipník n.B. a.s.
- Moravskoslezský automobilový klastr, o.s.
- NORMA Czech, s.r.o.
- PLASTIKA a.s.
- Saar Gummi Czech s.r.o.
- SAINT-GOBAIN ČR, spol. s r.o.
- SHOWA Aluminium Czech, s.r.o.
- TAWESCO s.r.o., Kopřivnice
- TOMATEX Otrokovice, a.s.
- WITTE Nejdek, spol. s r.o.
- ZPV Rožnov s.r.o.
Hlavními partnery ankety byly společnosti Alcar a Construct, hlavním partnerem galavečera pojišťovna Wüstenrot.
Partnery ankety byly Spieshacker, Veletrhy Brno – pořadatel výstavy Autosalon Brno, Continental, Castrol, Eurooil, Bazény Desjouyaux, Garmin, Altea a Tiskap.
Hlavními mediálními partnery ankety byly deník Právo, Auto motor a sport, Automobil revue a AUTO7.
Mediálními partnery byly Autobazar, Autocesty, AutoData & News, Autoforum, Automakers, internetový portál Automix, Autoservis, Autosport & Tuning, BIZ, Camping, cars & caravans, Caravan, Cars.cz, La Cucina Italiana, Flying revue, Grand auto, Inzertspoj, Koktejl, Můj dům, Off Road, Osobní finance, Profit, Prosperita, Sky, Supermoto, T3, Technický týdeník, Travel Digest, Trucker, Víno & Styl, Yacht, Yachting revue, Udělej si sám a 4×4 Automagazín.