Největší šance na celkové vítězství v tuto chvíli má Martin Dlouhý, který má před druhým Josefem Kopeckým náskok šestadvaceti bodů. Třetí příčka patří jeho Janu Kopeckému s 205 body. Otec i syn míří tedy do finale. Mladší z rodu Kopeckých se v automobilových soutěžích doslova zhlédl. Jeho otec má dokonce obavy o to, jak dlouho se jeho zájmu budou těšit okruhové soutěže, neboť právě rallye je pro Jana prý nesmírně zajímavá z pohledu jezdce a například výkon vítězného Kresty pro něj představoval obrovskou motivaci. A rodinná taktika pro poslední závody Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu? „Žádná taktika mezi námi dvěma neexistuje. S mladým se domlouváme tak, aby vpředu jel ten, kdo je skutečně rychlejší. Je totiž zbytečné ztratit kontakt se špičkou hned v úvodu závodu. Později už se ztráta horko těžko dohání. To je celá naše taktika,“ dodal na závěr Josef Kopecký.
Jak celá soutěž nakonec dopadne, ukáží nadcházející dva víkendy. V Mostě se Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup jede v rámci Evropského poháru tahačů, následující víkend v Brně pak současně se závody mistrovství světa vozů Grand Tourismo.
V souvislosti s posledními závody čtvrtého ročníku Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu je dobré připomenout, že v roce 1997 stálo na startu celého seriálu pouze osmnáct jezdců. Už během úvodního ročníku se ukázalo, že soutěž má před sebou velice slibnou budoucnost a dnes už se na startovním roštu pravidelně pohybují na tři desítky identicky upravených Octavií. O jejich technické zázemí Octavií se vedle týmu Škoda Motorsport stará také společnost Autospektrum 2000 Mariánské Lázně. Letošní seriál se skládá z deseti závodů. Při každém z nich se samostatně hodnotí Pohár jezdců, Pohár soutěžících i Pohár Matador. Do celkového pořadí se jednotlivým jezdcům započítává osm nejlepších výsledků, dva nejhorší se tedy škrtají. V celkovém hodnocení Poháru jezdců získá vítěz vůz Škoda Fabia, druhý a třetí soutěžící obdrží finanční odměnu.
Program na mosteckém autodromu
Pátek 8. 9. 2000 – trénink
- 13.00 – 13.30 Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup 2000 – 1. kval. trénink
- 13.40 – 14.00 RACE TRUCK – 1. volný trénink
- 14.10 – 14.30 SUPER RACE TRUCK – 1. volný trénink
- 14.40 – 15.00 Superracekart Worldserie 2000 – 1. volný trénink
- 15.10 – 15.30 RACE TRUCK – 2. volný trénink
- 15.40 – 16.00 SUPER RACE TRUCK – 2. volný trénink
- 16.10 – 16.40 Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup 2000 – 2. volný trénink
- 16.50 – 17.20 Superracekart Worldserie 2000 – 2. volný trénink
SOBOTA 9. 9. 2000
- 9.00 – 9.15 RACE TRUCK Warm-up
- 9.25 – 9.40 SUPER RACE TRUCK Warm-up
- 9.50 – 10.20 Superracekart Worldserie 2000 – 1. měřený trénink
- 10.30 – 10.50 RACE TRUCK – 1. Měřený trénink
- 11.00 – 11.20 SUPER RACE TRUCK – 1. měřený trénink
- 11.30 – 12.00 Superracekart Worldserie 2000 – 2. měřený trénink
- 13.00 – 13.30 RACE TRUCK – 1. kvalifikační závod na 8 kol
- 13.40 – 14.10 SUPER RACE TRUCK – 1. kvalifikační závod na 8 kol
- 14.20 – 15.20 Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup 2000 – 1. závod na 21 kol
- 15.30 – 16.05 RACE TRUCK – 1. pohárový závod na 10 kol
- 16.15 – 16.55 SUPER RACE TRUCK – 1. pohárový závod na 12 kol
- 17.05 – 17.35 Superracekart Worldserie 2000 – 1. závod na 21 kol
NEDĚLE 10. 9. 2000
- 9.00 – 9.15 RACE TRUCK Warm-up
- 9.25 – 9.40 SUPER RACE TRUCK Warm-up
- 9.50 – 10.20 Superracekart Worldserie 2000 – 2. závod na 10 kol
- 10.30 – 10.50 RACE TRUCK – 2. měřený trénink
- 11.00 – 11.20 SUPER RACE TRUCK – 2. měřený trénink
- 11.30 – 12.00 Superracekart Worldserie 2000 – 3. Závod na 10 kol
- 13.00 – 13.30 RACE TRUCK – 2. kvalifikační závod na 8 kol
- 13.40 – 14.10 SUPER RACE TRUCK – 2. kvalifikační závod na 8 kol
- 14.20 – 15.20 Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup 2000 – 2. závod na 21 kol
- 15.30 – 16.05 RACE TRUCK – 2. pohárový závod na 10 kol
- 16.15 – 16.55 SUPER RACE TRUCK – 2. pohárový závod na 12 kol