Design karoserie na mě zapůsobil velmi příjemným až milým dojmem. Fabia jako by mě vybízela svými oblými tvary k pohlazení, ale zároveň mi dávala jasně najevo svou kompaktní a pevnou robustní stavbou s krátkými převisy karoserie vpředu i vzadu, že je to sice malé auto, ale pevných svalů, které je připraveno vyrazit neohroženě do provozu a zatáčky se mnou projíždět rychle a bezpečně.
Široký chromovaný rám masky chladiče spolu s výrazným logem značky Škoda a moderní tvar do strany se zužujících předních čirých světlometů s integrovanými ukazateli směru na mě působily úsměvným dojmem. Kapota motoru s dvěma prolisy v šíři masky chladiče spolu s rozměrným a přitom elegantním předním nárazníkem v barvě vozu zdůrazňuje dynamiku vozu. Masivní zadní sloupky Fabia zdůrazňují pevnost a bezpečnost karoserie. Zadní rozměrná světla jsou nejen elegantní, ale i pro bezpečný provoz účelná.
Při vnějším pohledu se mi Fabia jevila jako malý vůz, po usednutí za volant jsem byl překvapen prostorností vnitřku. Opravdu dostatek prostoru má jak řidič tak i ostatní spolucestující. Pohodlná rozměrná sedadla jsou dobře vytvarovaná. Optimální posez řidiče umožňuje i výškově seřiditelné sedadlo a výškově i podélně seřiditelný volant, což jistě přispívá k bezpečnějšímu vedení vozu.
Velikost zavazadlového prostoru Fabie byla podrobena ne jedné kritice. Myslím, že ne zcela oprávněně. Vždyť zavazadlový prostor Fabie, který má objem 260 litrů, je pouze o 12 litrů menší něž u Felicie a podle mého subjektivního názoru je tento prostor s ohledem na svůj tvar lépe využitelný než u Felicie. Po sklopení zadních sedadel má vzniklý prostor u Fabie objem 1 016 litrů, což je dokonce o 49 litrů více než u Felicie. Tím samozřejmě nechci tvrdit, že Fabia má nadměrně veliký zavazadlový prostor, spíše průměr ve své třídě.
Vedení a bezpečnost vozu by měla nesporně být na prvním místě při rozhodování jakou značku a model vozu si vybereme. Při jízdách ve městě, na dálnici, na špatných silnicích, při projíždění prudkými zatáčkami i na mokru se mi vedla Fabia velmi dobře a bezpečně. S Felicií, kterou již čtvrtý rok používám jako služební, jsem také spokojen, ale jízda s Fabií je opravdu nesrovnatelná – konstrukce jejího podvozku a celkové vedení vozu včetně pocitu bezpečnosti je o třídu výše. Řízení Fabie je velmi přesné. Posilovač řízení má Fabia ve všech stupních výbavy u motorů nad 47 kW v základní ceně. Elektrohydraulický posilovač reaguje na rychlost vozu a poloměr zatáčky a podle vyhodnocení vytváří elektromotorek v souladu s okamžitým provozním režimem odpovídající tlak v posilovači. Kladem zvoleného systému posilovače je i to, že při přímé jízdě je elektromotorek v nečinnosti. Významnou měrou k dobrému vedení vozu vedle použitého zavěšení kol přispěla optimálně zvolená tvrdost pérování včetně tlumičů. Uvedené konstrukční řešení podvozku Fabie umožňuje i sportovní jízdu s tímto novým modelem Škoda. Podvozek Fabie je tedy v plné míře předurčen i pro výkonnější motory, současně již dodávanou šestnáctiventilovou 1,4 a motor ještě vyššího výkonu, který je pro Fabii připravován.
Jedna z diskutovaných otázek při hodnocení Fabie a jejího porovnávání s Felicií je v otázce pohotovostní váhy. Vždyť Fabia je cca o 120 kg těžší než Felicie. Tato skutečnost nesporně ovlivňuje spotřebu pohonných hmot i akceleraci. Naproti tomu je ale Fabia vyšší tuhostí a pevností karoserie a celkovým konstrukčním řešením podvozku podstatně bezpečnější než Felicie. A to je fakt z hlediska bezpečnosti jistě nezanedbatelný.
Testovaný vůz byl vybaven motorem objemu 1,4 litru s nejvyšším výkonem 50 kW při 5 000 ot/min.Tento motor dosahuje nejvyšší točivý moment hodnoty 120 Nm již při 2 500 ot/min. Nejvyšší rychlost udává výrobce 162 km/hod. a zrychlení z 0 na 100 km/hod. dosáhne Fabia za 15,4 sekund. Výkon motoru podle mého názoru pro normální jízdu plně postačuje, pokud jsem potřeboval rychleji předjet, pak jsem si podřadil a motor se ochotně vytočil do vyšších otáček. V průběhu testu jsem jezdil většinou sám a jezdil jsem svižně. Dosáhl jsem průměrné spotřeby benzinu těsně pod 7 litrů na 100 km při ujetí cca třetiny kilometrů ve městě, třetiny mimo město a třetiny na dálnici, kde jsem se snažil udržovat nejvyšší povolenou rychlost, tj. 130 km/hod.
Ze dvou stupňů výbavy – Classic a Comfort, byl testovaný vůz ve výbavě Comfort. Tato výbava obsahuje mimo jiné stavitelný čtyřramenný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, airbag řidiče i spolujezdce, palubní počítač a elektrické ovládání předních bočních oken. Testovaný vůz byl navíc vybaven brzdovým systémem ABS. Základní cena testované Fabie s motorem 1,4 s výkonem 50 kW ve výbavě Comfort je 314 900 Kč, s příplatkem za brzdový systém ABS pak 332 800 Kč. Cena je bezesporu vyšší proti očekávání nebo spíše bych řekl s ohledem na průměrné platy u nás, ale je nutné si uvědomit, že Fabia je oproti Felicii o třídu vyšším vozem zejména s ohledem na jízdní vlastnosti, ovladatelnost a bezpečnost.