Na parkovišti před budovou Muzea Škoda Auto nás přivítalo 65 vozů Škoda Fabia Combi, které nám byly čtyři hodiny k dispozici pro testovací jízdy. Vozy byly vybaveny se všemi druhy dodávaných motorů: benzinových 1,4 l s výkonem 50 kW, 1,4 l s výkonem 55 kW (tento motor jak s mechanickou tak automatickou převodovkou), 1,4 l s výkonem 74 kW a 2,0 l s výkonem 85 kW, dále dva motory naftové a to 1,9 SDI s výkonem 47 kW a 1,9 TDI-PD s výkonem 74 kW. Byly vytyčeny dvě testovací trasy, kratší 28 km a delší 60 km. Obě byly vybrány velmi dobře s různými druhy povrchů silnic v členitém terénu s mnoha zatáčkami.
Absolvoval jsem krátký testovací okruh s třemi různými druhy motorů: s benzinovým 1,4 l s výkonem 55 kW s automatickou převodovkou, benzinovým 2,0 l a naftovým 1,9TDI. Především bych chtěl zdůraznit, že hodnotím jízdní vlastnosti Škoda Fabie Combi jako výjimečně dobré. Při projíždění prudkých zatáček i na silnici s horším povrchem Combi výborně drželo stopu, podle mého názoru ještě o něco lépe než Fabia, která je lehčí. Jinak si přirozeně Combi zachovává všechny dobré vlastnosti Škody Fabie, které přispívají k jejímu dobrému vedení a pocitu bezpečí při jejím řízení: zejména účinný posilovač řízení, lehké a přesné řazení, účinné brzdy, dobrý rozhled z vozu, výškově i podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné a dobře tvarované sedadlo řidiče.
Design karoserie Škody Fabie Combi pokládám za velice zdařilý: přestože přední část je totožná se Škodou Fabie, celkově působí Combi jako samostatně vytvořený model – tak dobře jsou sladěny její linie. Objem zavazadlového prostoru je 426 litrů, po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1225 litrů.
Velice zajímavá a poučná pro mně byla prohlídka závodu Škoda v Mladé Boleslavi – dovolím si vás informovat o ní v samostatných článcích, ale až po další návštěvě Mladé Boleslavi, abych vám mohl podat informace úplné a přesné.
Cena Škody Fabia Combi s motorem 1,4 litru o výkonu 50 kW je v základní výbavě 309 900 Kč.