Škoda Fabia Combi 1.4 16V: zkušenosti s „automatem“

Poprvé jsme měli možnost vyzkoušet si Škodu Fabia se samočinnou převodovkou, která se dodává výhradně do provedení 1.4 16V (55 kW).

Škoda Fabia Combi měla svoji výstavní premiéru v Paříži 2000 a od zahájení prodeje si získala přízeň jak domácích, tak zahraničních motoristů. Ty oslovuje kombík především líbivým designem, vycházející z úspěšné Fabie a dokazující, že ani kombi nemusí připomínat užitkové vozidlo, jehož tvary jsou zpravidla podřízeny účelnosti, často na úkor krásy.


Škoda Fabia Combi 1.4 16V: zkušenosti s „automatem“

Škoda Fabia Combi zkrásněla po všech stránkách – na tom se shodují všichni, především díky elegantní, možno říci až nezvykle zaoblené zádí. Od hatchbacku se kombi liší prakticky až od B-sloupků, to znamená, že nové jsou zadní boční dveře, na které plynule navazuje o 267 mm prodloužená záď karosérie včetně vlepených třetích bočních oken.

Jiné jsou i dveře zavazadlového prostoru, které jednak sahají hlouběji do nárazníků, což vede až k podstatně nižšímu prahu. Zároveň jsme ocenili jejich dostatečné otevírání vzhůru, takže už nehrozí ani osobám vysokým 181 cm, aby se dostali do bolestivého střetu s hranou dveří.


Škoda Fabia Combi 1.4 16V: zkušenosti s „automatem“

Základní objem zavazadlového prostoru činí 426 l (u hatchbacku 260 l), který se po sklopení zadních sedadel zvětší až na 1125 l (1016 l). K zahození nejsou ani objemné úložné prostory v bocích. Přitom do něj můžeme naložit až 515 kg nákladu. Tato hodnota se při plné výbavě snižuje na 425 kg. Po sklopení sedadel je „kufr“ dlouhý přes 1,5 metru, přičemž mezi podběhy dosahuje šíře takřka jednoho metru. Zavazadlový prostor je čalouněn odolným kobercem, šikovné pryžové pásky na podlaze zabraňují pohybu předmětů, praktická je i 12V zásuvka. Ochranné obložení nákladové hrany zabraňuje poškození při neopatrném nakládání.

Škoda Fabia Combi 1.4 16V: zkušenosti s „automatem“

Vedle běžně dodávaných pětistupňových mechanických převodovek kombinovaných se čtyřmi zážehovými a dvěma vznětovými motory, je zatím pouze verze 1.4 16V (55 kW) spojena na přání se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou s funkcí Fuzzy Logic. A právě toto provedení se středním stupněm výbavy Comfort (čelní airbagy, ABS, imobilizér, přední mlhovky, posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, elektrické ovládání předních oken atd.) jsme měli k dispozici.

Škoda Fabia Combi 1.4 16V: zkušenosti s „automatem“

Na „automat“ si člověk rychle zvykne, zvláště v přeplněných pražských ulicích oceníte jeho přednosti. Jedinou malou připomínku máme k nepatrné prodlevě, která následuje při sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu. S touto skutečností je třeba počítat třeba při předjíždění, ale když se pak zážehový motor 1.4 se čtyřventilovou technikou (výkon 55 kW/75 k při 5000 ot./min, točivý moment 126 N.m při 3800 ot./min) dostane do vyšších otáček, potom se Fabia Combi může rozjet až na 169 km/h. Vozy vybavené samočinnou převodovkou se zpravidla vyznačují o něco vyšší spotřebou než s klasickou, přesto nás Fabia Combi překvapila příznivou spotřebou pod 7 litrů při kombinovaném provozu.

Jízdní vlastnosti kombíku se od výchozí varianty takřka neliší, v rychlých zatáčkách se možná trochu víc naklání, ale stopu drží perfektně. A tak jsme si s Fabií Combi pěkně zajezdili po silnicích všeho druhu. Přitom nás překvapil tichý chod motoru a ocenili jsme dobré držení těla v dobře tvarovaných sedadlech.


Základní cena Škody Fabia Combi 1.4 16V s „automatem“ činí 439 000 Kč, která se však může ještě zvýšit podle dodatečné výbavy mezi níž patří mj. boční airbagy, ABS, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, střešní okno, klimatizace nebo CD měnič umístěný pod sedadlem spolujezdce atd.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....