Škoda Fabia Combi 1.4 16V: zkušenosti s „automatem“

Poprvé jsme měli možnost vyzkoušet si Škodu Fabia se samočinnou převodovkou, která se dodává výhradně do provedení 1.4 16V (55 kW).

Škoda Fabia Combi měla svoji výstavní premiéru v Paříži 2000 a od zahájení prodeje si získala přízeň jak domácích, tak zahraničních motoristů. Ty oslovuje kombík především líbivým designem, vycházející z úspěšné Fabie a dokazující, že ani kombi nemusí připomínat užitkové vozidlo, jehož tvary jsou zpravidla podřízeny účelnosti, často na úkor krásy.


Škoda Fabia Combi 1.4 16V: zkušenosti s „automatem“

Škoda Fabia Combi zkrásněla po všech stránkách – na tom se shodují všichni, především díky elegantní, možno říci až nezvykle zaoblené zádí. Od hatchbacku se kombi liší prakticky až od B-sloupků, to znamená, že nové jsou zadní boční dveře, na které plynule navazuje o 267 mm prodloužená záď karosérie včetně vlepených třetích bočních oken.

Jiné jsou i dveře zavazadlového prostoru, které jednak sahají hlouběji do nárazníků, což vede až k podstatně nižšímu prahu. Zároveň jsme ocenili jejich dostatečné otevírání vzhůru, takže už nehrozí ani osobám vysokým 181 cm, aby se dostali do bolestivého střetu s hranou dveří.


Škoda Fabia Combi 1.4 16V: zkušenosti s „automatem“

Základní objem zavazadlového prostoru činí 426 l (u hatchbacku 260 l), který se po sklopení zadních sedadel zvětší až na 1125 l (1016 l). K zahození nejsou ani objemné úložné prostory v bocích. Přitom do něj můžeme naložit až 515 kg nákladu. Tato hodnota se při plné výbavě snižuje na 425 kg. Po sklopení sedadel je „kufr“ dlouhý přes 1,5 metru, přičemž mezi podběhy dosahuje šíře takřka jednoho metru. Zavazadlový prostor je čalouněn odolným kobercem, šikovné pryžové pásky na podlaze zabraňují pohybu předmětů, praktická je i 12V zásuvka. Ochranné obložení nákladové hrany zabraňuje poškození při neopatrném nakládání.

Škoda Fabia Combi 1.4 16V: zkušenosti s „automatem“

Vedle běžně dodávaných pětistupňových mechanických převodovek kombinovaných se čtyřmi zážehovými a dvěma vznětovými motory, je zatím pouze verze 1.4 16V (55 kW) spojena na přání se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou s funkcí Fuzzy Logic. A právě toto provedení se středním stupněm výbavy Comfort (čelní airbagy, ABS, imobilizér, přední mlhovky, posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, elektrické ovládání předních oken atd.) jsme měli k dispozici.

Škoda Fabia Combi 1.4 16V: zkušenosti s „automatem“

Na „automat“ si člověk rychle zvykne, zvláště v přeplněných pražských ulicích oceníte jeho přednosti. Jedinou malou připomínku máme k nepatrné prodlevě, která následuje při sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu. S touto skutečností je třeba počítat třeba při předjíždění, ale když se pak zážehový motor 1.4 se čtyřventilovou technikou (výkon 55 kW/75 k při 5000 ot./min, točivý moment 126 N.m při 3800 ot./min) dostane do vyšších otáček, potom se Fabia Combi může rozjet až na 169 km/h. Vozy vybavené samočinnou převodovkou se zpravidla vyznačují o něco vyšší spotřebou než s klasickou, přesto nás Fabia Combi překvapila příznivou spotřebou pod 7 litrů při kombinovaném provozu.

Jízdní vlastnosti kombíku se od výchozí varianty takřka neliší, v rychlých zatáčkách se možná trochu víc naklání, ale stopu drží perfektně. A tak jsme si s Fabií Combi pěkně zajezdili po silnicích všeho druhu. Přitom nás překvapil tichý chod motoru a ocenili jsme dobré držení těla v dobře tvarovaných sedadlech.


Základní cena Škody Fabia Combi 1.4 16V s „automatem“ činí 439 000 Kč, která se však může ještě zvýšit podle dodatečné výbavy mezi níž patří mj. boční airbagy, ABS, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, střešní okno, klimatizace nebo CD měnič umístěný pod sedadlem spolujezdce atd.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...