- Letošní trofej závodu Tour de France odráží motivy, které reprezentuje cyklistika: přírodu, ekologii a čistou energii
- Výrazné ztvárnění je inspirováno uměním českých výrobců křišťálového skla
- ŠKODA Design navrhuje poháry pro vítěze Tour de France už od roku 2011
- ŠKODA AUTO je poosmnácté hlavním partnerem nejslavnějšího cyklistického závodu

Šedesát centimetrů vysoká a čtyři kilogramy těžká mistrovská díla českého
sklářského umění se v mezidobí stala symbolem Tour de France.
Dne 18. července dojedou účastníci 108. ročníku Tour de France do cíle na Elysejských polích v Paříži a vítězové jednotlivých kategorií světoznámé cyklistické klasiky si tam převezmou trofeje. Již pojedenácté v řadě je ŠKODA Design odpovědný za ztvárnění pohárů z českého křišťálu.

Z kreativních návrhů Petera Olaha, vedoucího útvaru Design interiéru ve
společnosti ŠKODA AUTO, se ve sklárně Lasvit vyrábějící křišťálové sklo
během několikadenní ruční práce stávají umělecké trofeje.
Peter Olah, vedoucí designu interiéru ve společnosti ŠKODA AUTO, vysvětluje: „Trofeje se již staly skutečným symbolem Tour de France. Letos jsme se zabývali tvary z přírody: dekor připomíná stébla trávy či květiny vyrůstající na poháru. Trofeji propůjčují vysloveně přírodní, téměř femininní charakter. Prostřednictvím našeho návrhu se zabýváme problematikou, která má pro naši společnost velký význam a které se intenzivně věnujeme i v designu.“
Šedesát centimetrů vysoké a čtyři kilogramy těžké trofeje jsou vyrobeny z čirého a zeleného skla a svými typicky křišťálovými tvary odkazují na aktuální designový jazyk modelů značky ŠKODA. Zaměstnanci české sklárny Lasvit, která vyrábí křišťálové sklo, přeměňují návrhy společnosti ŠKODA AUTO ve skutečnost a tvoří opravdová umělecká díla. Díky lomu světla a hře se stínem vzniká úchvatná podívaná založená na křížících se liniích. Přesný výbrus křišťálu vyžaduje klidnou ruku a dlouholetou zkušenost dovedných brusičů skla.

V případě letošních pohárů se designér společnosti ŠKODA AUTO Peter
Olah nechal inspirovat motivy, které reprezentuje cyklistika: přírodou,
ekologií a čistou energií.
108. ročník Tour de France začal 26. června 2021 při „Grand Départ“ v bretaňském Brestu. Až peloton 18. července dorazí do cíle na Elysejských polích v Paříži, budou mít jezdci za sebou 3.383 kilometrů po Francii a Andorrském knížectví. Trasa vedla během 21 etap po rovině, kopích i strmými horskými průsmyky a měla na programu také individuální časovky.
ŠKODA AUTO je již poosmnácté oficiálním hlavním partnerem a poskytovatelem vozů pro tuto největší cyklistickou událost na světě. Česká automobilka dává k dispozici přibližně 250 vozů pro účely organizátorů a vedení závodu Tour der France a sponzoruje zelený trikot nejlepšího jezdce v bodovém hodnocení. Jako velitelský vůz a mobilní dispečink („Red Car“) posloužil řediteli závodu Tour de France Christianu Prudhommovi stejně jako vloni čistě elektrický model ŠKODA ENYAQ iV, který se při některých etapách střídal s plug-in hybridním vozem ŠKODA SUPERB iV.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”