Škoda Auto v roce 2003 s odbytovým plusem ve výši 1 %

Zákazníci na celém světě si zakoupili celkem 449 758 vozů Škoda.

Škoda Auto v roce 2003 dodala zákazníkům na celém světě celkem 449 758 vozů (oproti roku 2002 o 4 233 více) modelových řad Fabia, Octavia a Superb. Navzdory globálně těžké konjunktuře a navzdory zostřenému konkurenčnímu tlaku na jednotlivých trzích tím automobilka zvýšila odbyt o 1%.


Nejprodávanější modelovou řadou Škoda byla v roce 2003 Fabia s 260 988 (2002: 264 641) vozy, která tím dosáhle téměř úrovně předchozího roku. Octavia dosáhla v uplynulém roce rekordního prodeje s 165 635 (2002: 164 017) vozy (+1,0%). Škoda Superb dosáhla největšího nárůstu odbytu (+37,2%) s 23 135 (2002: 16 867) prodanými vozy na evropském trhu.


 V západní Evropě Škoda zaujímá s 235 861 (2002: 238 323) prodanými vozy tržní podíl 1,65% – a tím dosáhla opět úrovně minulého roku. Přes celkový pokles v Německu o 0,5% zvýšila Škoda Auto na tomto nejdůležitějším exportním trhu s 70 055 (2002: 67 656) automobily (+3,6%) svůj podíl na trhu na 2,16%. Na stagnujícím automobilovém trhu Velké Británie zaznamenala Škoda s 37 103 (2002: 38 251) vozy pokles odbytu o 3,0%. Třetím nejdůležitějším západoevropským trhem Škody byla v roce 2003 Itálie 23 061 (2002: 23 051) prodanými vozy. Vedle těchto zemí patří k nejdůležitějším trhům Škody Rakousko (16 200 vozů, 2002: 15 552), Francie (14 234 vozů, 2002: 16 607) a Španělsko (13 322 vozů, 2002: 15 549).


České republice se Škodě Auto podařilo s celkově 71 522 prodanými vozy (2002: 74 466) navzdory ostré cenová politice konkurentů především v nejprodávanějším segmentu A0 a stagnujícímu trhu získat 48 % zájemců o nový vůz. Největšímu zájmu se těšila Škoda Fabia v provedení hatchback s 25 314 prodanými vozy. Nárůst prodeje zaznamenal model Škoda Fabia Combi (19 857 vozů; +10,8%) a Škoda Octavia Combi (7 528 vozů; +2,3%). Od světové premiéry vozu Fabia RS na autosalonu v Ženevě v březnu 2003 si tento vůz se sportovním charakterem v České republice zakoupilo 554 zákazníků. Komfortní limuzína Škoda Superb se těšila narůstajícímu zájmu a celkem oslovila 3 658 zákazníků (+48,6%). Ve všech segmentech, kde jsou vozy Škoda zastoupeny, zaujímají modely Fabia, Octavia a Superb bezkonkurenčně první místo ve statistice prodeje vozů v České republice – každý z nich se zhruba 60% podílem v daném segmentu. Díky modelu Superb se značka Škoda opět vrátila na Pražský hrad a speciální prezidentská limuzína Superb slouží od prosince 2003 prezidentovi České republiky. Jako oficiální vůz Škodu Superb využívá nejen prezident, ale i řada ministrů vlády České republiky.


Ve střední a východní Evropě (bez České Republiky) prodala značka 120 126 (2002: 109 773) vozů a dosáhla tím nárůstu o 9,4%. Největší podíl na tomto výsledku má polský trh. Tam dosáhla Škoda s 42 927 (2002: 34 301) vozy (+25,2%) tržního podílu 12,0%. Na maďarském trhu zvýšila Škoda Auto s 15 462 (2002: 11 507) prodanými vozy (+34,4%) svůj podíl na trhu na 7,3%. Na Slovensku prodala Škoda 25 728 (2002: 29 175) vozů. Tento pokles o 11,8% odpovídá vývoji celkového slovenského trhu, který se propadl o 11,9%.


 V Asii a v zámoří prodala Škoda celkem 22 249 (2002: 22 963) vozů (-3,1%). V Indii je Škoda od roku 2002 zastoupena jedním montážním závodem. Odbyt na tomto trhu se zvýšil o 5,8% na 4 656 (2002: 4 401) vozů.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...