ŠKODA AUTO přivítá veteránskou rally Sachsen Classic poprvé přímo v Mladé Boleslavi

  • Tým ŠKODA Classic postaví na start atraktivní pětici historických vozů; další vozy ŠKODA vyšle importér ŠKODA AUTO Deutschland a také soukromí majitelé
  • Závěrečná etapa je zároveň oslavou výročí 120 let působení mladoboleslavské firmy v motorsportu
  • V sobotu 21. srpna bude celé startovní pole čítající přes 150 veteránů k vidění v Mladé Boleslavi, nejlépe od 11:50 před ŠKODA Muzeem.

Veteránská rally Sachsen Classic se řadí mezi největší a nejprestižnější akce svého druhu v Evropě a v jejím startovním poli jsou pravidelně zastoupeny i historické vozy týmu ŠKODA Classic. Letošního již 18. ročníku se účastní hned pět vozů týmu ŠKODA Classic, které obohatí startovní pole veteránů z 20. až 90. let. Sachsen Classic startuje ve čtvrtek 19. srpna ve Cvikově a během tří dnů posádky ujedou více než 685 kilometrů. Nejdelší etapa (321 km) zavede v sobotu 21. srpna více než 150 historických automobilů poprvé přímo do Mladé Boleslavi, kde budou nejlépe k vidění kolem poledne před ŠKODA Muzeem.

V sobotu 21. srpna se příznivcům automobilové historie naskytne jedinečná
šance spatřit před ŠKODA Muzeem více než 150 účastníků prestižní
veteránské rallye Sachsen Classic. Nepřehlédnutelnou a
nepřeslechnutelnou třešničkou na dortu je účast modelu ŠKODA 1100 OHC
Roadster z roku 1957.

Ve startovním poli nechybí ani početné zastoupení mladoboleslavských
vozů. Kromě pětice veteránů týmu ŠKODA Classic se s nástrahami více
než 685 km dlouhé trasy vypořádá i dalších pět historických modelů
ŠKODA v rukou jejich soukromých majitelů. Na startovní rampu tak vyjede i
ŠKODA FELICIA z roku 1962 v zajímavé tyrkysové barvě.

„Účast na Sachsen Classic je pro nás již nejen tradiční, ale i srdeční záležitostí. Každý rok se snažíme startovní pole obohatit atraktivními modely z naší historie a letos tomu není u zvolené pětice jinak,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi a dodává, „Jsme moc rádi, že si účastníci dosyta užijí i zajímavou trasu na českém území, která je poprvé v historii tohoto závodu zavede přímo do Mladé Boleslavi. Právě tato sobotní etapa s názvem ‘120 let ŠKODA Motorsport’ je také důstojným připomenutím významného jubilea, které v tomto roce slavíme.“

Na startovní rampu tak vyjede ve čtvrtek 19. srpna i ŠKODA FELICIA z roku 1962 v zajímavé tyrkysové barvě. Tento kabriolet se řadí k nejhezčím vozům tuzemské automobilové historie a je vzpomínkou na uvolněná zlatá šedesátá léta. Také ŠKODA 1100 MBX De Luxe z roku 1969 je ukázkou tehdejšího technického a designerského umu. U dvoudveřového provedení oblíbeného ‘embéčka’ absentují B-sloupky karoserie, díky čemuž je po stažení bočních okének interiér nezvykle vzdušný. Tento do značné míry raritní model je dnes vyhledávaným a vysoce ceněným veteránem. Zbylé tři vozy hrají na sportovní notu. Duo modelů ŠKODA 110 R charakterizuje sportovně střižená karoserie kupé, která však nepostrádá notnou dávku elegance. Prodejně úspěšný vůz posloužil i jako technický základ pro slavné soutěžní a závodní vozy ŠKODA 180 RS, 200 RS a zejména ŠKODA 130 RS, které bylo přezdíváno „Porsche Východu“. Nepřehlédnutelnou a nepřeslechnutelnou třešničkou na dortu je pak účast modelu ŠKODA 1100 OHC Roadster z roku 1957 s maximální rychlostí 200 km/h. Otevřený závodní speciál, který je jinak k vidění ve ŠKODA Muzeu, je jedním z pouhých dvou vyrobených exemplářů. Automobilka jej vyvíjela od jara 1956 s cílem navázat na účast v prestižním závodě 24h Le Mans, jehož se poprvé a naposledy zúčastnila v roce 1950. Politická situace však tehdy tento okruhový speciál na legendární závod nepustila. Uvedenou pětici vozů týmu ŠKODA Classic doplní ve startovní listině ještě dalších pět vozů značky ŠKODA v rukou jejich soukromých majitelů, resp. novinářských posádek. Mladoboleslavská automobilka tak bude mít mezí více než 150 vozy více než důstojné zastoupení.

Sachsen Classic startuje ve čtvrtek 19. srpna minutu po poledni z německého Cvikova a na posádky čeká „zahřívací“ pouze 110kilometrová etapa, během které zavítají mimo jiné i na známý závodní okruh Sachsenring. Pátek už bude s délkou přes 254 kilometrů skutečnou zatěžkávací zkouškou jak pro stroje, tak jejich posádky, které po náročných krušnohorských stoupáních projedou v podvečer cílem v Drážďanech. Odtud pak v sobotu 21. srpna minutu po sedmé ráno vyrazí na nejdelší etapu (321 km) s názvem ‘120 let ŠKODA Motorsport’. Ta se z velké části odehraje na českém území a už kolem 11 hodiny přivede první vozy do Mladé Boleslavi. Po pauze přímo uvnitř výrobního závodu se účastníci vydají od ŠKODA Muzea zpět do Drážďan, kde rallye skončí a večer na závodníky čeká slavnostní vyhlášení.

Právě jedinečná zastávka soutěže Sachsen Classic v Mladé Boleslavi je ideální příležitostí pro všechny příznivce automobilové historie. Prohlídku více než 150 účastnických vozů, které budou v sobotu 21. srpna před ŠKODA Muzeem projíždět od 11:50 do zhruba 14 hod, lze vhodně spojit i s návštěvou muzea, ve kterém kromě stále expozice probíhá i atraktivní výstava „Ve znamení elektromobility“, shrnující historii, současnost i budoucnost elektromobility z Mladé Boleslavi.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda Enyaq RS iV pokořila 7,351 km dlouhým driftem na ledě dva rekordy

Škoda Enyaq RS iV pokořila 7,351 km...

Škoda vytvořila s SUV modelem Enyaq RS iV, druhým čistě elektrickým sportovním vozem značky Škoda, dva oficiální světové rekordy v driftu na ledě. Komisař Guinessovy knihy rekordů potvrdil...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Enyaq RS iV míří do prodeje, přijde na 1,64 milionu korun

Enyaq RS iV míří do prodeje, přijde na...

Spustil se prodej vrcholné verze modelu Enyaq RS iV v provedení SUV, které doplnilo již dříve uvedené Coupé RS iV. Nejvýkonnější škodovka v historii nabízí systémový výkon 220 kW, pohon...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda Auto dodala v roce 2022 celosvětově 731 300 automobilů

Škoda Auto dodala v roce 2022...

Uplynulý rok byl pro společnost Škoda Auto, stejně jako pro celé automobilové odvětví, naplněn řadou výzev. Avšak navzdory přetrvávajícímu nedostatku polovodičů, válce na Ukrajině,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skončil e-SALON: 20 000 lidí vidělo budoucnost škodovky

Skončil e-SALON: 20 000 lidí vidělo...

Je to mladý veletrh, ale i tak na 4. ročník e-SALONu dorazilo 87 vystavovatelů a přes 20 tisíc návštěvníků. Viděli modely Cupry, Kie, Peugeotu, VW i nové přistupy, nové paramentry a nové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost ŠKODA AUTO v závodě ve Vrchlabí využívá chytrého manipulačního robota

Společnost ŠKODA AUTO v závodě ve...

Robot odebírá a ukládá na pozici kované hřídele převodovek, které jsou určené k dalšímu zpracování Rozvinuté algoritmy vyhodnocují záběry 3D kamer a na jejich základě řídí pohyby...