Zisk po zdanění totiž dosáhl půldruhé miliardy korun a už po šesti měsících je tak firma úspěšnější než za celý loňský rok – zisk za rok 1997 byl totiž „pouhé“ 1,2 mld. Kč.
Automobilka si polepšila ve všech ukazatelích: obrat zvýšila o 40 %, na 56 mld. Kč a prodala 185.000 vozů, což je o 11,4 % více než v prvních šesti měsících loňského roku. „Díky produkci octavií a širší nabídce hodnotnějších vozů jsme mohli takto zvýšit tržby a trend by měl vydržet po celý rok,“ uvedl tiskový mluvčí Milan Smutný.
Jelikož se – díky panující ekonomické situaci – domácí poptávka po automobilech snižuje, i Škoda přišla téměř o 15 % zákazníků (oproti minulým obdobím). Tento úbytek však vyrovnala na zahraničních trzích a dále tak posílila roli nejsilnějšího domácího exportéra.
Co se týče plánů, hodlají v Mladé Boleslavi v roce 2001 začít s výrobou třetí řady vozů Škoda – nového velkého luxusního auta. Těch by mělo z výrobních pásů ročně sjíždět 10-40 tisíc kusů. Ve stejné době by se mohla uvést do provozu motorárna, kde se má vyrábět několik set tisíc motorů 1.0 a 1.4 pro celý koncern Volkswagen Group.
Škodovky je možné koupit i na Internetu. Prodej aut prostřednictvím mezinárodní počítačové sítě Internet zahájila v prvním prázdninovém měsíci ŠKODA AUTO, a. s. První vůz, objednaný přes internetovou stránku www.skoda-auto.cz byla Škoda Felicia Combi Lxi, kterou si zákazník objednal u dealera Auto Janák v Ústí nad Orlicí.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií