Škoda Auto: ještě k výsledkům roku 1999

Již pátý rok za sebou zvýšila Škoda Auto celosvětový prodej, když v roce 1999 vzrostl odbyt o 6 % celkem na 385.330 automobilů. Hlavním odbytištěm zůstaly náročné trhy západní Evropy, kde si vozy Škoda loni zakoupilo 192.156 zákazníků, tj. o 11,7 % více než před rokem.

Také střední Evropa (bez ČR) zaznamenala s prodejem 90.749 vozů významný vzestup prodeje o 19,4 %. Na export směřovalo 80,3 % celkového odbytu, přičemž tuzemský trh zaznamenal pokles o 7,1 % na 75.952 vozů. Automobilce se však podařilo obhájit téměř poloviční podíl z prodaných osobních a užitkových aut na tuzemském trhu (49,6 %).


Největší evropský trh Německo zůstává stále nejdůležitějším exportním trhem, kde Škoda Auto v roce 1999 prodala 56.270 automobilů, což oproti roku 1998 znamená nárůst o 25,8 %. Druhým nejvýznamnějším trhem je Polsko, kde odbyt vzrostl o 33,7 % na 44.457 prodaných vozů v roce 1999. K mírnému poklesu prodejů (o 2,4 %) došlo na Slovensku, kde si v souvislosti s hospodářskou recesí vozy Škoda v loňském roce koupilo 31.451 zákazníků. K nárůstu prodejů o 5,2 % došlo mimo jiné i ve Velké Británii, kde Škoda Auto v roce 1999 prodala 23.145 automobilů.


K poklesu prodeje došlo na krizí zmítaném trhu v Rusku, kde v loňském roce mladoboleslavská automobilka prodala 1.879 vozů, což znamená pokles o 74,5 %. K obdobnému poklesu odbytu došlo v důsledku války v bývalé Jugoslávii, kde se prodej vozů Škoda snížil o 36,8 % a dosáhl počtu 1.670 vozů.


Velice úspěšně si automobilka vede na trhu v Rakousku, kde její podíl na prodeji nových vozů v roce 1999 činí 4,84 %. Stejně tak v v Dánsku, kde podíl Škoda Auto na trhu činí 4,68 %. Tahounem prodejních úspěchů automobilky v minulém roce byl model Felicia (hatchback), kterého automobilka v celém světě prodala 163.547 kusů. Velkému zájmu zákazníků se těší rovněž modelová řada Octavia (limuzína i combi), které se v loňském roce prodalo 143.251 vozů. Před koncem roku 1999 byl zahájen prodej nejnovějšího modelu Škoda Fabia, který si zakoupilo 823 zákazníků.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....