
Po dramatickém boji projel vůz Audi R10 TDI, který již zvítězil v letech 2006 a 2007, opět jako první kolem kostkované cílové vlajky.
Závodní palivo Shell V-Power Diesel s osvědčenou přísadou GTL (Gas to Liquids) obsahovalo poprvé v historii také vysokovýkonnou syntetickou dieselovou složku BTL (Biomass to Liquids), která je vyrobena z biomasy a řadí se mezi biopaliva druhé generace.

Vůz stáje Audi Sport se stal za přispění paliva Shell V-Power Diesel již potřetí v řadě vítězem nejslavnějšího vytrvalostního automobilového závodu. Síla, efektivita a výkon závodního paliva Shell V-Power Diesel pomohly jezdcům Tomu Kristensenovi, Allanovi McNishovi a Rinaldovi “Dindo” Capellovi ujet na historickém francouzském okruhu v Le Mans rekordních 381 kol. V rámci dvacetičtyřhodinového závodu musel vůz zajet do depa pouze 34krát a po celou dobu závodu si udržoval dostatečný náskok před benzínovou konkurencí.
Do závodního paliva Shell V-Power Diesel byla v letošním ročníku závodu 24 hodin Le Mans historicky poprvé přimíchána složka BTL, označovaná jako biopalivo druhé generace. BTL je výkonné syntetické dieselové palivo, které se vyrábí z biomasy nepotravinářského původu – například z lesnických odpadů a odštěpků. BTL má schopnost snížit emise CO2 až o 90 % v porovnání s konvenčními dieselovými palivy.
„Tři po sobě jdoucí triumfy v Le Mans jsou obrovským úspěchem nejen pro společnost Shell, ale také pro dieselová paliva obecně. Máme radost, že jsme mohli světu předvést výkon a sílu závodního paliva Shell V-Power Diesel a zároveň v závodě poprvé představit biopalivo druhé generace,“ řekl Richard Karlstetter, manažer společnosti Shell pro oblast globálních technologií divize závodních paliv. „Spolupráce s týmem Audi Sport a účast na automobilových závodech jsou důležitými prvky v procesu vývoje a testování nových paliv,“ dodal.
Dr. Ulrich Baretzky, ředitel konstrukce motorů stáje Audi Sport, dodává: „Hlavním pilířem úspěchu vozu Audi R10 TDI v Le Mans spočívá v tom správném palivu, které dává vozu více síly po delší dobu. Palivo Shell V-Power Diesel je pro úspěch Audi Sport v Le Mans absolutně nezbytné.“
Společnost Shell tak opět potvrdila svoji významnou roli v inovacích palivových technologií a vývoji trvale udržitelných, nízkoemisních paliv. Shell V-Power Diesel v závodě 24 hodin Le Mans je důležitou testovací základnou pro inovované palivové receptury. Syntetická látka GTL, která vzniká zkapalněním zemního plynu a zajišťuje čisté a efektivní spalování, se v tomto závodním palivu používá již od roku 2006 a v současné době se již vyrábí komerčně. Právě v uvedeném roce pohánělo palivo Shell V-Power Diesel vůz Audi R10 TDI, který se stal historicky prvním vítězem závodu 24 hodin Le Mans s dieselovým pohonem. Společnost Shell ve spolupráci s týmem Audi Sport, vynálezcem technologie TDI a inovátorem turbodieselových motorových konstrukcí, zahájila novou kapitolu historie automobilového sportu. Úspěch se jim podařilo zopakovat v loňském i letošním ročníku závodu.
Royal Dutch Shell plc
Společnost Royal Dutch Shell plc je registrovaná v Anglii a Walesu, má centrálu v Haagu a její akcie jsou kótovány na burzách v Londýně, Amsterodamu a New Yorku. Společnost Shell působí ve více než 145 zemích světa v oblastech průzkumu a těžby ropy a zemního plynu, výroby a marketingu kapalného zemního plynu a zkapalňování zemního plynu, dále výroby, marketingu a přepravy ropných produktů a chemikálií a projektů zabývajících se obnovitelnými zdroji energie zahrnující větrnou a solární energii. Pro další informace prosím navštivte stránky www.shell.cz.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.