První fotografie řady ComfortClass 500 – S 515 HD.

Řada ComfortClass 500 model 1:2,5 v aerodynamickém tunelu.


Na podzim roku 2012 se začne nová řada 500 prodávat v dvouosém provedení pod označením S 515 HD, nebo dvou a tříosá s typovým označením S 516 HD, typ S 517 HD bude v provedení pouze jako tříosý.
Nová řada 500
– upoutá svojí formou, která je výsledkem spojení zkušeností věcí ověřených a nejnovějších prvků v oblasti inovace, pohodlí, hospodárnosti a bezpečnosti, ve kterých si tato ulmská značka získala pozici leadera na autobusovém trhu.
Lothar Holder, vedoucí prodeje značky Setra, EvoBusu GmbH říká:
„S novou řadou ComfortClass 500 chceme naše zákazníky připravit na přicházející novou éru. S generací vozidel řady 500 stavíme nová měřítka v oblasti technologií, designu, aerodynamiky, efektivnosti a přibližujeme se již dnes budoucnosti.“
Typickým znakem ComfortClass 500
– je oblá, lehce stoupající a následně klesající boční linie s novým výrazným prvkem na B-sloupku, která je součástí celého vozidla. V přední části dává autobusu přívětivý, ale rozhodný výraz.
Dlouhý střešní přechod spolu s více vyklenutým čelním sklem je výrazný, protažený až hluboko k přední masce s logem, které je tvořeno trojrozměrným písmem. Přední část vozu byla pečlivým vývojem optimalizována, stejně tak jako nově vytvořená zpětná zrcátka. Společně s nově řešenou aerodynamickou zadní částí a dalšími detaily dosahuje ComfortClass 500 dosud pro tento segment vynikající hodnotu odporu vzduchu Cw- 0,33. Nové modulárně uzpůsobené světlomety a směrová světla se zjevně nezaměnitelnými prvky podtrhují dojem hodnoty, bezpečnosti a spolehlivosti a jsou počatkem průběžné linky , která pokračuje po bocích a dáva vozidlu naprosto osobitý charakter a snadnou identifikovatelnost.
Řada ComfortClass 500
– již nyní splňuje emisní normy Euro VI, která vejde v platnost až v roce 2014 a obsahuje v celkovém konceptu také mnoho bezpečnostních prvků, které jsou zakotveny v zákonných nařízeních pro následující léta. K tomu patří mimo jiné povinné vybavení asistenčními systémy platné od roku 2015 a o dva roky později vstoupí v platnost směrnice č. ECE-R 66/01, která předepisuje zvýšenou pevnost konstrukce autobusu při zkoušce na převrácení. V tomto směru vyvinula značka Setra koncept lehké konstrukce s nízkou hmotností při vyšší tuhosti a pevnosti skeletu karoserie.
Autobusy nové řady ComfortClass 500 budou vybaveny hnacím agregátem nové generace „BlueEfficiency Power“ od firmy Mercedes-Benz:
Šestiválcový motor nové konstrukce OM 470 s objemem 10,7 litrů je velice výkonný s optimalizovanou spotřebou a má při 1800 ot./min výkon 315 kW. Motor disponuje maximálním kroutícím moment 2 100 Nm, kterého dosahuje již při 1 100 ot./min. Aerodynamicky tvarovaná karoserie řady ComfortClass 500, jejíž pohotovostní hmotnost byla výrazně snížena na sebe upozorní nejenom množstvím variant ve výbavě, ale také ještě nižší spotřebou paliva.
Další informace naleznete na: media.daimler.com.