Šenkýřův tým veze z druhého vytrvalostního závodu letošního seriálu MMČR na okruzích v Mostu bronzový pohár

V absolutní klasifikaci skončila na bronzovém stupínku posádka týmu Šenkýř Motorsport Michal Dolák – Marek Fried na BMW M3 GTR.

Za jejich zády skončili i silnější vozy Lamborghini Galardo nebo Porsche 997 RS.

Šenkýřův tým veze z druhého vytrvalostního závodu letošního seriálu MMČR na okruzích v Mostu bronzový pohár
Šenkýřův tým veze z druhého vytrvalostního závodu letošního seriálu MMČR na okruzích v Mostu bronzový pohár

Do sobotního vytrvalostního závodu však vyrazila z lepšího postavení na startu posádka Robert Šenkýř – Petr Vencálek na druhém týmovém BMW M3 GTR, když Šenkýř dosáhl nejrychlejšího kvalifikačního času třídy do 3500ccm. Ihned po startu v Carecově šikaně však přišla v tlačenici rána do zadní části vozu od soupeře a BMW s Vencálkem za volantem zůstalo stát otočené do protisměru přímo v jízdní dráze druhého týmového vozu, posádky Fried – Dolák.

Marek Fried však zareagoval pohotově a průjezdem v kačírku odvrátil likvidaci obou týmových vozů. Vencálkovo BMW se s defektem a bez zadního nárazníku odploužilo do boxů k opravě. Fried se po výjezdu zpět na dráhu z kačírku propadl na konec pole až mezi dvoulitrové vozy divize 4. Marek Fried však dokázal v hodině a půl ztrátu eliminovat a při předání Michalu Dolákovi již bylo vidět na stupně vítězů.

Po zajetí několika prvních kol s Dolákem za volantem a po výpočtech týmových manažerů se dokonce naskytla možnost předjet v nasazeném tempu před koncem závodu i vedoucí Porsche Mičánka, které v druhé polovině závodu řídil výrazně pomalejší Martin Jerman. Všechny naděje však zhasly po vyjetí safety caru z důvodu odstranění nečistot na trati, které oba soupeře znovu oddálilo a tak začala v Dolákově podání pravidelná jízda na jistotu, při které však bylo jeho BMW i tak o 4 až 5 vteřin na kolo rychlejší než Mičánkovo Porsche.

Při stahování Jermanova náskoku muselo dojít i k předjížděcímu manévru a ten nastal v nejpomalejším úseku tratě, ve vracáku. Jermanovo Porsche, které mělo stale ještě jednokolový náskok na Doláka, zůstalo na levé straně pravotočivé zatáčky a ponechalo uvnitř zatáčky prostor pro předjetí.. Při předjížděcím manévru však došlo ke kontaktu a drobnému poškození obou vozů. Dolákovo BMW pak s poškozeným předním spojlerem a geometrií muselo zpomalit a poslední minuty závodu jet na jistotu pro perfektní druhé místo ve třídě a třetí v absolutní klasifikaci.

Incident mezi oběma vozy z konce závodu pak byl důvodem pro podezření z úmyslného způsobení kolize ze strany Michala Doláka, což jezdec i tým hodnotí jako nelogické a nesmyslné. Přehnaně impulsivní reakce jezdců soupeře pak byla nepříjemným zakončením jinak povedeného závodu.

Druhé BMW Roberta Šenkýře a Petra Vencálka po opravě v boxech vyrazilo do stíhací jízdy se šestikolovou ztrátou. Pravidelnou rychlou stíhací jízdou bez chyb pak závod dokončilo na čtvrtém místě ve třídě do 3500ccm a 10. absolutně.

Absolutně první tedy skončil Charouzův Mercedes DTM, druhé místo obsadilo Mičánkovo Porsche 997 a na výborném třetím místě absolutně protnula pásku dvojice Dolák – Fried. V divizi do 3500ccm3 je čekal pohár za druhé místo.

Ve sprintech nasadil brněnský tým slibované čtyři vozy BMW M3 GTR, když za volanty usedla čtveřice – Petr Líbal, Alex Baran, Petr Vencálek a Milan Braun.

Hlavně Petr Líbal měl po nadějné kvalifikaci šanci na dobré umístění a předvedl krásný souboj s Vacíkem na Ferrari 360 a Danem Suchým na dalším BMW M3. Nakonec skončil na 5. místě ve třídě a celkově sedmý. Razantní a rychlou jízdou se předvedl Alex Baran, který se po startu prokousával stale dopředu a předjetím Petra Kačírka se usadil na konečném šestém místě ve třídě. Těsně za Kačírkem pak dojel osmý Petr Vencálek, který si v Mostě výrazně vylepšil svůj nejlepší zajetý čas.Desáté místo patřilo Milanu Braunovi..

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...