Včera jsme vás informovali o prvních třech etapách, po nichž následovala ještě noční, jejímž cílem bylo především v praxi vyzkoušet nové přídavné xenonové světlomety Hella. Protože mezi účastníky jsou i tři zkušení soutěžní jezdci a jeden řidič z povolání (má najeto přes 2 mil. km), právem byli zástupci firmy Hella zvědavi právě na jejich hodnocení. Všichni se shodli, že jízda s tímto nejmenším xenonovým světlometem zvyšuje bezpečnost, přičemž osvětlení vozovky se velice podobá dennímu světlu.
V noci nezapřel v sobě soutěžáckou krev Karel Jirátko a s Fordem Transit zajel 127 km dlouhý okruh průměrem 81,29 km/h, tedy tak jak asi většina „šoférů“ dodávkových aut v noci jezdí. Na sto kilometrů spotřeboval 15,28 litru.
K osobě Karla Jirátka pro nezasvěcené dodáváme, že jde o našeho nejzkušenějšího spolujezdce a zároveň i pilota historických vozů BMW 2002 a Alfy Romeo. Jako jediný z našich spolujezdců se může pochlubit tím, že navigoval oba extovární jezdce Pavla Siberu i Emila Trinera, mistrovské tituly získal mj. s Leo Pavlíkem i Pavlem Valouškem a v současné době vede s evropským autokrosovým šampiónem Tomášem Hrdinkou (Subaru Impreza WRC) průběžné pořadí mistrovství republiky.
Vraťme se však k „Sedmi statečným“. S jeho výsledkem kontrastuje spotřeba Mercedesu Benz Sprinter, který se specialistou na „ekorallye“ Františkem Kučerou „spolykal“ pouze 8,57 l (průměr 60,93 km/h).
Teprve v pozdní noci se dostaly posádky pod vytouženou sprchu a do postele, aby první z nich už v 7.00 hodin ráno vyrazila do pátého okruhu. Noční průměr Karla Jirátka nedával spát Josefu Kakrdovi, který si tentokrát spotřebu příliš nehlídal a s Peugeotem Boxer dosáhl průměru 75,00 km/h při 15,39 litrech. Naopak „nejlehčí“ nohu měl tentokrát redaktor Ondřej Běhal ze Zemských novin, kdy s Renaultem Master dosáhl druhé nejnižší spotřeby 7,65 l (průměr 61,61 km/h), takřka o tři litry méně než jeho kolega v noční jízdě. V šestém kole jej však o jednu desetinu překonal Josef Kakrda na stejném voze (62,05 km/h). Jen pro zajímavost, tato spotřeba byla po sedmi okruzích nejnižší, které všichni účastníci zatím dosáhli.
Průběžné výsledky po 7. kole
průměr (km/h) | spotřeba (l/100 km) | |
Daewoo Lublin | 62,63 | 11,78 |
Fiat Ducato | 64,17 | 9,54 |
Ford Transit | 66,69 | 11,07 |
LDV Convoy | 61,07 | 10,76 |
Mercedes Sprinter | 65,29 | 9,17 |
Nissan Cabstar | 63,93 | 9,84 |
Peugeot Boxer | 65,99 | 11,45 |
Renault Master | 64,63 | 9,12 |
Renault Mascot | 64,29 | 10,84 |
VW LT | 65,85 | 10,35 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií