Scania XPI – vstřikovací systém budoucnosti

Scania chce již nyní obstát před přísnými ekologickými normami Evropské unie

Společnost Scania vyvíjí ve spolupráci s americkým výrobcem pohonných jednotek, firmou Cummins, nový vysokotlaký vstřikovací systém Scania XPI (Extra High-Pressure Injection). Díky tomuto systému budou vznětové motory schopné plnit budoucí zpřísněná emisní kritéria. Systém Scania XPI umožní snížit provozní náklady a zlepší jízdní vlastnosti, současně budou motory ekologičtější a výkonnější.


Úspěšná spolupráce s firmou Cummins na vývoji a výrobě současného systému vysokotlakého vstřikování Scania HPI, podpořila nový dlouhodobý projekt zaměřený na další zdokonalení technologie common-rail.


V budoucnosti se základním kritériem dopravního systému stane výkonnost a dopad na životní prostředí. Výhoda vznětového motoru spočívá v tom, že jeho účinnost se dá stále zvyšovat. I po sto letech vývoje disponuje stále obrovským nevyužitým potenciálem. S technologií common-rail může Scania zdokonalovat současný dieselový agregát a jeho spalovací proces minimálně do roku 2010.


Pro splnění limitů budoucí emisní normy Euro 4 začala Scania používat technologie recirkulace výfukových plynů (EGR) a selektivní katalytická redukce (SCR). Tato strategie umožňuje vytvářet specifická řešení v závislosti na konkrétních podmínkách a způsobech využití. Soustavný vývoj technologie spalování umožní firmě Scania nabídnout motory vyhovující emisní normě Euro 4 se spotřebou ekvivalentní motorům Euro 3.


Vysokotlaké vstřikovací systémy jako např. Scania HPI úspěšně splňují současné emisní normy. Snížit emise pod úroveň normy Euro 5 však bude vyžadovat ještě vyšší vstřikovací tlaky. Toho bude dosaženo právě díky novému systému Scania XPI a kombinací technologií EGR a SCR.


Tou dobou budou emise vznětových motorů již na tak nízké úrovni (tedy aspoň v případě těch složek spalin, které jsou nám dnes známy), že se do popředí zájmu dostanou jiné otázky. Zvýšený důraz se bude klást na problematiku emisí oxidů uhlíku a skleníkového efektu. Mimoto zmenšující se zásoby ropy přinutí výrobce vyvíjet spalovací motory, které budou co nejúspornější.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...