Na produkci miliontého vozu Scania se symbolicky podílelo jedenáct výrobních závodů z celého světa. Nejrůznější díly a komponenty sjely z výrobních pásů továren v Evropě a Latinské Americe, aby následně putovaly k montáži do holandského města Zwolle a staly se součástí skutečně globálního nákladního automobilu.
Miliontý vůz Scania, třínápravový tahač (P 124 CA6x4), je určen jako dar pro mezinárodní organizaci Červený kříž a po splnění náročných úkolů v humanitární oblasti se vrátí zpět do Scanie, aby se stal atraktivním exponátem muzea Scania v Södertälje.
Firma Scania byla založena v roce 1891 a produkce prvních 100 000 vozidel trvala celkem 75 let. Pro výrobu půl miliónu vozů bylo zapotřebí 96 let (dosaženo v roce 1987), zatímco dalších 500 tisíc vozů opustilo dílny během následujících třinácti let. Dnes Scania vyrábí okolo padesáti tisíc vozidel ročně. Milión vozidel představuje celkem 895 tisíc nákladních vozů a 105 tisíc autobusů.
V současnosti slouží nákladní vozy, autobusy a průmyslové a lodní motory Scania ve více než stovce zemí světa. Jejich výroba je rovněž mezinárodní – výrobní závody nalezneme v Argentině, Brazílii, Mexiku, Francii, Holandsku, Polsku, Dánsku a Švédsku. První závod mimo území Švédska byl otevřen v brazilském Sao Paulo v roce 1958.
Modelová řada Scanie je založena na unikátním globálním modulárním systému, který umožňuje montáž široké řady vozidel z limitovaného množství dílů a komponentů. Modulární systém přináší značnou úsporu v oblasti vývoje a produkce. Komponenty mohou být použity bez ohledu na to, zda je výrobek určen pro evropský, latinskoamerický či jiný trh. Mnoho komponentů je také sdíleno mezi tahači a autobusy.
Pro zajímavost ještě uveďme, že rozvodovku pro miliontý vůz dodala továrna z Argentiny, motor pochází z Brazílie, zatímco švédského původu jsou rám, nápravy, převodovka a kabina. Konečná montáž proběhla v nizozemském Zwolle a předprodejní prohlídku provedli mechanici z Francie.