ESP – elektronický stabilizační program je nově dostupný nejen pro tahače (4×2, 6×2 a 6×2/4), ale i pro podvozky v konfiguracích 4×2, 6×2, 6×2/4, 6×2*4. Z bezpečnostních důvodů jej lze použít pouze u vozidel bez závěsného zařízení. ESP je nabízen společně s EBS – elektronickým systémem brždění, není možné jej kombinovat s automatickou převodovkou a se základní úrovní pneumatické regulace zavěšení kol (bez detekce hmotnosti). Zahájení výroby je naplánováno na první polovinu roku 2006.
Hill hold – kontrola zastavení v kopcích. Tento systém elektronicky udržuje tlak v brzdách, které zůstávají sevřené až do okamžiku sešlápnutí spojky a rozjetí. Zajišťuje tak bezpečné stání vozidla v kopci. Hill hold je dostupný spolu s EBS. Výroba bude zahájena v únoru 2006.
Brzdový asistent se aktivuje, jakmile řidič silně sešlápne brzdu (nouzové brždění). Zvýší se tlak v brzdovém systému, čímž je lépe využito tření. Tato technologie je již několik let využívána v osobních automobilech. Nabízena je v kombinaci se systémem EBS. Výroba bude započata v únoru příštího roku.
Upozornění na vadnutí brzd. Signalizace se objeví na displeji v případě, že teplota kotoučových brzd přesáhne normál (systém EBS). Kotoučové brzdy jsou přirozeně odolné proti vadnutí v důsledku zvýšené teploty. Tato funkce se tak vztahuje na extrémně vysoké teploty vznikající v důsledku chybného užití brzd nebo závad. Zahájení výroby je plánováno na únor 2006.
Nový typ indikátoru zapnutí parkovací brzdy upozorní řidiče v případě, když opouští sedadlo a neúmyslně opomene aktivovat parkovací brzdu. Na rozdíl od předchozích výstražných systémů funguje i při spuštěném motoru na volnoběh nebo pokud klíč v zapalování zůstává v poloze zapnuto. Čidlo rozpozná, kdy řidič opouští kabinu a spustí výstražný akustický signál a rozsvítí kontrolku. Zahájení výroby v únoru 2006.
Upozornění na nadměrnou spotřebu vzduchu probíhá pomocí displeje a to ve dvou fázích. Zelená signalizace se rozsvítí v případě, když je vysoká spotřeba vzduchu a žlutá, pokud spotřeba dosáhne kritických hodnot a výkon brzd je ohrožen. Výroba již od září 2005.
Rozšířené spojlery pomáhají optimalizovat proudění vzduchu v prostoru za kabinou tahače. Upravená sada spojlerů zahrnuje gumové klapky, které uzavřou prostor mezi bočními spojlery a přívěsem, aniž by znamenaly vyšší riziko v ostrých zatáčkách. Boční spojlery sahají o něco níže a snižují tak turbulence. Možná úspora spotřeby paliva dosahuje u 40tunové kombinace s přívěsem 0,4 – 0,5 procenta (v závislosti na typu přívěsu a vzdálenosti od kabiny). Zahájení výroby od května 2006.
Příprava pro instalaci Toll Collect přímo z výroby zjednoduší následnou vlastní instalaci palubního přístroje pro automatické účtování mýtného používaného na dálnicích v Německu. Zákazníci Scania mohou této služby využívat od listopadu 2005.