Scania se loučí s kabinou T

Současným trendem na všech světových trzích jsou nákladní vozy s čelní kabinou.

Společnost Scania končí výrobu kabiny typu T – století starého unikátního konceptu vozu s přední kapotou. Výroba bude ukončena v říjnu letošního roku.

Scania se loučí s kabinou T
Scania se loučí s kabinou T
Scania se loučí s kabinou T


„Za poklesem zájmu o kapotované kabiny stojí ve většině zemích světa především nařízení týkající se délky vozidel a požadavky na produktivitu. Inovovaná a rozšířená nabídka nákladních vozidel Scania s čelní kabinou určených pro nejrůznější typy přepravy dokáže však tyto vozy plně nahradit,“ řekl Gunnard Rustad, viceprezident společnosti Scania zodpovědný za prodej a servis.


„Celosvětově Scania prodala v roce 2004 méně než tisíc vozidel s kabinou typu T. Jen v Evropě poklesly v poslední době objemy prodejů o polovinu a v Latinské Americe o devadesát procent. Výroba ve všech závodech bude postupně zastavena do konce října letošního roku,“ dodal Gunnard Rustad.

Ohlédnutí za modelem Scania T


Scania byla od počátku devadesátých let 20. století předním a prakticky jediným výrobcem nákladních vozů s přední kapotou v Evropě a Latinské Americe.


V Evropě hrála kapotovaná kabina T v přepravním průmyslu dvě rozdílné role. Jednak si ji zákazníci vybírali jako vysoce výkonného pomocníka, který dokázal spolehlivě zvládat náročné úkoly například ve stavebnictví a druhým důvodem byla originální image a výrazný charakter, díky němuž se model T silně odlišoval od ostatních.


Přesto však objemy prodejů nepřetržitě klesaly. V sedmdesátých. letech tyto vozy představovaly 50ti procentní podíl na celkové produkci značky Scania. V polovině let devadesátých toto číslo pokleslo na 20 procent. Současná celosvětová roční produkce činí přibližně tisíc vyrobených a prodaných vozidel s přední kapotou.


Latinská Amerika byla vždy největším odběratelem kapotovaných nákladních vozů Scania. V roce 1996 se model T podílel 90 procenty na celkovém prodeji společnosti Scania v Latinské Americe a stal se tak nejprodávanějším na trhu. Vozidla s přední kapotou byla vždy považována za cenově příznivější variantu oproti vozům s čelní kabinou. Dnešní trendy však hovoří ve prospěch nákladních vozů s čelní kabinou. Za poslední dobu poklesly objemy prodaných vozů Scania T v Latinské Americe o 90 procent.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....