Scania se loučí s kabinou T

Současným trendem na všech světových trzích jsou nákladní vozy s čelní kabinou.

Společnost Scania končí výrobu kabiny typu T – století starého unikátního konceptu vozu s přední kapotou. Výroba bude ukončena v říjnu letošního roku.

Scania se loučí s kabinou T
Scania se loučí s kabinou T
Scania se loučí s kabinou T


„Za poklesem zájmu o kapotované kabiny stojí ve většině zemích světa především nařízení týkající se délky vozidel a požadavky na produktivitu. Inovovaná a rozšířená nabídka nákladních vozidel Scania s čelní kabinou určených pro nejrůznější typy přepravy dokáže však tyto vozy plně nahradit,“ řekl Gunnard Rustad, viceprezident společnosti Scania zodpovědný za prodej a servis.


„Celosvětově Scania prodala v roce 2004 méně než tisíc vozidel s kabinou typu T. Jen v Evropě poklesly v poslední době objemy prodejů o polovinu a v Latinské Americe o devadesát procent. Výroba ve všech závodech bude postupně zastavena do konce října letošního roku,“ dodal Gunnard Rustad.

Ohlédnutí za modelem Scania T


Scania byla od počátku devadesátých let 20. století předním a prakticky jediným výrobcem nákladních vozů s přední kapotou v Evropě a Latinské Americe.


V Evropě hrála kapotovaná kabina T v přepravním průmyslu dvě rozdílné role. Jednak si ji zákazníci vybírali jako vysoce výkonného pomocníka, který dokázal spolehlivě zvládat náročné úkoly například ve stavebnictví a druhým důvodem byla originální image a výrazný charakter, díky němuž se model T silně odlišoval od ostatních.


Přesto však objemy prodejů nepřetržitě klesaly. V sedmdesátých. letech tyto vozy představovaly 50ti procentní podíl na celkové produkci značky Scania. V polovině let devadesátých toto číslo pokleslo na 20 procent. Současná celosvětová roční produkce činí přibližně tisíc vyrobených a prodaných vozidel s přední kapotou.


Latinská Amerika byla vždy největším odběratelem kapotovaných nákladních vozů Scania. V roce 1996 se model T podílel 90 procenty na celkovém prodeji společnosti Scania v Latinské Americe a stal se tak nejprodávanějším na trhu. Vozidla s přední kapotou byla vždy považována za cenově příznivější variantu oproti vozům s čelní kabinou. Dnešní trendy však hovoří ve prospěch nákladních vozů s čelní kabinou. Za poslední dobu poklesly objemy prodaných vozů Scania T v Latinské Americe o 90 procent.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...