Scania rozšiřuje nabídku nejmodernějších motorů

Ty splňují náročné emisní limity Euro 5 bez dodatečné úpravy výfukových plynů.

Novou platformu motorů s revoluční technologií systému vstřikování představila společnost na mezinárodním veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru na konci září. V rámci něho zákazníkům prezentovala i řadu novinek, které zvýší pohodlí samotných řidičů a především provozní efektivitu vozidel.

Nové motory s revoluční technologií

Švédský výrobce nákladních automobilů dlouhodobě patří k leaderům v oblasti nových technologií a řešení. Nová řada motorů přináší zásadní technologické novinky. Jedná se především o nový systém vstřikování Scania XPI, který funguje na systému common rail. Prostřednictvím něho za pomoci vysokého tlaku vstřikování snižuje objem pevných částic obsažených v palivu. „Ve spalovacím prostoru se zároveň snižuje teplota spalování díky recirkulaci výfukových plynů . Tím dochází k významné redukci emisí oxidu dusíku. Některé modely jsou vybaveny dvoufázovým chladícím okruhem,“ doplňuje Martin Benda, marketingový ředitel Scania CZ. Turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek potom do sání dodává přesný objem výfukových plynů a vzduchu. Celý tento proces řídí kontrolní systém samotného motoru Scania.

Nové 5 a 6válcové motory mají výkon od 230 hp a kroutícího momentu 1050 Nm až po 480 hp a 2500 Nm. Právě vysoké kroutící momenty výrazně přispívají k lepší ovladatelnosti vozidla. Vzhledem k tomu, že umožňují řadit i v nízkých otáčkách, zvyšují ekonomičnost provozu. „Nové motory jsou nyní zaváděny nejen do všech typů nákladních vozidel Scania (P, G, R), ale i do modelových řad městských a dálkových autobusů,“ říká Martin Benda.

Motory přesně dle požadavků a budoucího využití

Švédská automobilka Scania zároveň reaguje na nejnovější a nejpřísnější evropský standard EEV (enhanced environmentally friendly vehical) a nabízí pro potřeby nákladních vozidel i autobusů 9litrové motory o výkonu 230, 280 a 320 hp. Každý zákazník má tak možnost, vybrat si motor přesně dle jeho požadavků. S rostoucími ekologickými požadavky se zkvalitňují i technologie snižování emisí. EGR, technologie recyklace výfukových plynů, se využívá zejména u autobusů. Provozovatelé nákladních vozidel mohou volit mezi EGR a SCR, selektivní katalytickou redukcí.

Novinky v kabině i v oblasti podvozku zvýší efektivitu provozu

Důležitou charakteristikou při výběru vozidel je komfort pro samotné řidiče a také efektivita vozidel. Scania se v rámci vlastního výzkumu zaměřuje i na tyto oblasti. Vyhodnocuje a reaguje tak na nové požadavky a nároky svých zákazníků. Aktuálními novinkami, které byly na veletrhu v Hannoveru představeny, jsou například pohodlnější lůžka, rozšířená funkčnost palubní desky a nové zadní vzduchové pérování se dvěma měchy. Důležitou funkcí se stal rozjezdový asistent. „V našich vozidlech je tato funkce již součástí standardní nabídky. Řidičům pomáhá především v situacích, kdy musí vůz překonávat značný odpor,“ říká Martin Benda. A dodává: „Prostřednictvím této funkce si motor udrží požadované otáčky, aniž by bylo nutné namáhat spojku. Rozjezdový asistent navíc poskytne řidiči přesnější kontrolu nad otáčkami při zařazení neutrálu nebo pouštění spojky.“

Novinky:

Kabina

Nová konstrukce lůžka

  • 35mm silnější matrace (155mm) a lepší pružení (řada R)
  • Díky novému designu lůžka není potřeba posunovat sedadla (platí pro všechny spací kabiny)
  • Nové horní lůžko se silnější matrací, lepším odpružením a novým čalouněním (kabiny R-series Topline)

Nové střešní odkládací poličky (P, G, a R Highline)

  • Nově uspořádaný úložný prostor nad hlavou, včetně víka a osvětlení
  • 25% větší úložný prostor
  • Příprava pro zabudování mikrovlnné trouby
  • Uzamykatelná přihrádka na straně u řidiče.
  • Nové úložné prostory za dveřmi, dostupné po obou stranách kabiny
  • Nová roleta upevněná na dveřích (R-Series Highline, Topline)
  • Lavice pro spolujezdce (G-series – krátké kabiny, denní kabiny)
  • Nový vysokotlaký systém čištění reflektorů

Nový informační panel

  • Nový informační panel s vylepšenou grafikou u všech modelů
  • Lze zobrazit informace z digitálního tachografu
  • Možnost zobrazení informací z nástavby, včetně varovných světelných a zvukových znamení Není nutné instalovat tolik doplňků: vypínače jsou dostupné jako příslušenství

Dodávány jsou tři varianty informačních panelů – Basic, Colour a Colour Plus, kde u posledních dvou zmíněných variant je možnost programovatelných polí.

Podvozek

Nový odlehčený systém zavěšení zadních náprav se dvěma vzduchovými měchy.

  • Nové příčky, lehčí rám a závěsné komponenty
  • Oproti předchozím modelům se dvěma měchy nyní lehčí až o 120kg
  • Postupné zavádění do výroby pro jednotlivé modely
  • Varianta se čtyřmi vzduchovými měchy možná pro úsporu hmotnosti, vyšší komfort a pohodlnější práci s nákladem

EBS v kombinaci s bubnovými brzdami

  • Dostupné u modelů 4×2 s pneumatickým pérováním
  • Hlavně pro využití ve stavebnictví
  • Citlivější brzdy
  • Lepší funkčnost pro interakci s jiným systémy, například retardérem, využití energie z brzdění, ESP

Převodovky

Manuální převodovky – pro možnost specifikace pomocných náhonů (PTO)

  • Nová, po straně umístěná PTO
  • Nová, vzadu umístěná, dvoupřírubová, vysokorychlostní PTO

Automatické převodovky

  • Automaticky řadí neutrál při zastavení, například na semaforech
  • Asistent pro rozjezd do kopce
  • Omezení rychlosti (30km/h) a blokování zpátečky, pokud je stupátko obsazeno (popelářské vozy)

O společnosti Scania Czech Republic

Scania Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností švédské firmy Scania CV AB. V roce 2008 slaví čtrnácté výročí působení na českém trhu, kde dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější značky. Společně s nezávislými dealery pracuje pro Scania CZ 519 zaměstnanců.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...