Scania řada R – bezpečná investice

Nová řada nákladních automobilů potvrzuje dobré jméno značky Scania v oblasti bezpečnosti.

Scania řada R - bezpečná investice

Nejvyšší prioritou je podpora bezpečné jízdy prostřednictvím systémů aktivní bezpečnosti. Pokud již k nehodě dojde, pasivní systémy se podílí na minimalizaci následků. Díky mnoha novým systémům, funkcím a vylepšením se řada R stala jednou z nejbezpečnějších na trhu.

Scania řada R - bezpečná investice

„Naším cílem je posílit vedoucí pozici společnosti Scania v oblasti silniční bezpečnosti a nabízet našim zákazníkům důkladně prověřená, bezpečná řešení, která budou vyhovovat všem přepravním požadavkům.,“ říká Hasse Johansson, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje společnosti Scania. „Děláme vše pro to, abychom řidiči pomohli předejít dopravní nehodě – zde hraje důležitou roli výhled, ovladatelnost, brzdy a ergonomie. Jestliže k nehodě i přesto dojde, zasáhnou pasivní systémy pro minimalizaci jejích následků jak pro řidiče, tak pro ostatní účastníky silničního provozu,“ dodává Hasse Johansson.

Řada R se může pochlubit promyšlenými detaily, intuitivními funkcemi a pokročilými podpůrnými systémy. Ergonomie, která je již po desetiletí silnou stránkou značky Scania, se soustředí na bezpečné a jednoduché řízení.

Výhled


Upravený úhel palubní desky zlepšuje výhled dopředu před vozidlo. Pohledové zrcátko na straně spolujezdce je větší a spoilery na A-sloupcích pomáhají udržet boční okna čistá. Na vozidlech s motory V8 jsou volitelně k dispozici xenonové světlomety. Tato volba je vyhrazena podvozkům s plně pneumatickým odpružením, obsahuje samočinné vyrovnávání světelného paprsku a minimalizuje riziko oslnění protijedoucích řidičů.

Ovladatelnost


Nové řízení a vyladění podvozku zajišťuje mimořádně citlivou reakci a skvělou ovladatelnost vozu. Na jeho chování se významně podepisuje i nové čtyřbodové pneumatické odpružení zadní nápravy, které umožňuje velmi stabilní a bezpečnou jízdu. Na všechny nákladní automobily s plně pneumatickým odpružením, a volitelně také na většinu ostatních, jsou montovány pokročilé, elektronicky ovládané kotoučové brzdy. Nová brzdová soustava poskytuje lepší brzdný výkon a odezvu pedálu. Zdokonalen byl také systém automatizovaného řazení Scania Opticruise, aby minimalizoval potřebu zásahů řidiče do řazení.

ESP


Tahače 4×2 s pneumatickým odpružením mohou být volitelně vybaveny programem elektronické stabilizace (ESP). Pomocí snímačů příčného zrychlení, klopení a otáčení kol (ABS) systém detekuje prokluzování kol nebo jiný druh nečekaného pohybu či působení sil. Systém může, samozřejmě v mezích fyzikálních zákonů, zasáhnout a zabránit smyku nebo převrácení vozidla. Mimořádně důkladné zimní i letní zkoušky, které probíhaly posledních 7 až 8 let s různými kombinacemi tahačů a návěsů, ověřily správnost funkce ESP za všech okolností. Ve srovnání se systémy, které vstoupily na trh již dříve, je verze Scania dokonalejší, a reaguje například na požadavek řidičů na mírně vyšší práh aktivace.

Pasivní bezpečnost


Kabiny řady R prošly novými unikátními nárazovými zkouškami Scania, které umožňují simulovat čelní srážku i náraz do zadní části přívěsu.


Palubní deska je v celé šířce navržena tak, aby při nárazu poskytovala lepší ochranu řidiče. Plochy jsou při nárazu poddajnější, ale stále dost pevné na to, aby nepraskly. Pevnější konstrukce jsou bezpečně uvnitř, za ochrannou tyčí chránící při nárazu kolena. Sloupek řízení je navržen tak, aby minimalizoval možnost zranění řidiče. Volant se při nárazu kontrolovaným způsobem zdeformuje, aby pohltil co nejvíce energie. Volitelně je k dispozici také volant vybavený airbagem.


Integrované bezpečnostní pásy jsou výškově nastavitelné a lze je doplnit předpínačem. U všech provedení kabin je možné zvolit červené bezpečnostní pásy, které jsou snadno viditelné zvenčí. Lepené čelní sklo zvyšuje stabilitu kabiny a brání vymrštění cestujících z vozidla při jeho převrácení.


Čelní ochrana proti podjetí je nyní plně integrována do nárazníku a funguje zároveň jako spoiler, který upravuje proudění vzduchu v přední části automobilu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...