Zlepšení situace vysvětluje z velké části vyšší objem prodeje vozidel, výrazné zvýšení využití kapacit a snížení nákladů, které byly zavedeny v loňském roce.
První polovina roku 2009 byla charakteristická velmi nízkým využitím kapacit a negativním dopadem z měnových zajištění. Poptávka na trzích mimo Evropu je obecně na dobré úrovní. Brazilský trh nákladních automobilů je silný zásluhou dobré ekonomické aktivity a poptávce prospívají daňové úlevy a dotace úrokových sazeb. Scania využívá globálního stanoveného sortimentu a výrobní struktury, která umožnila rychle naplnit silnou poptávku v Latinské Americe. Poptávka na evropském trhu nákladních vozidel se výrazně zlepšila oproti loňské velmi nízké úrovni. Tato obnova byla ale limitována nadbytečnými kapacitami mezi dopravci a nízkými cenami dopravy. Mimo Evropu se zvýšila poptávka autobusů a autokarů. Poptávka motorů se zvýšila na mnoha trzích.
Aktivita v odvětví dopravy se také zlepšila, což přispívá k vyšší poptávce po službě. Tento nárůst byl především v souvislosti s Latinskou Amerikou a Asií, ale v průběhu druhého čtvrtletí se postupně zvyšoval objem služeb i v Evropě.
Cash flow u vozidel a ve službách činil 5 993 milionů švédských korun. V dubnu představila Scania novou řadu motorů V8 včetně zcela nového modelu s výkonem 730 koní jako svojí špičku v sortimentu, což je dnes nejsilnější motor na trhu nákladních vozidel. To znamená, že Scania má k dispozici všechna technická řešení a základnu motorů ke splnění emisní normy EURO 6, která vstoupí v platnost ke konci roku 2013.