Taková je bilance stáje Citroën Sport na třetím podniku seriálu mistrovství světa WRC, Corona México rally v Léonu. Stalo se tak po veliké bitvě až v úplném závěru soutěže, která se jela premiérově jako součást mistrovství světa.
Žijící legenda
Pro madridského pilota byly stupně vítězů už v pořadí 89. počinem v jeho bohaté kariéře. Ne náhodou je tento veterán světové rallye označován za žijící legendu. A tak k němu přistupuje také stájový šéf Citroënu Guy Fréquelin. „Je to osobnost pro náš tým nesmírně důležitá, ve chvílích absolutního štěstí, ale i na zcela opačném pólu, takříkajíc v pekle. Po páté rychlostní zkoušce figurovaly naše dva vozy na prvních dvou místech pořadí. Na dalším měřeném úseku jsme ztratili jeden z vozů, což značilo ztrátu pozic a postavení v Poháru konstruktérů. Carlos však dokázal udržet naše naděje na návrat do čela Poháru. Mrazení v zádech jsme ale zažili dvě zkoušky před cílem, kdy Carlos obrátil auto na bok. Nakonec naše Xsara vybojovala pozici mezi nejlepšími.“
Sainz kritizoval změny
Carlos Sainz neabsolvoval zrovna nejšťastnější rallye. Své sehrála tragédie španělského lidu v minulém týdnu. Hned v pátek byl navíc rozladěný penalizací už v prvním okruhu. V sobotní části měl problémy s pneumatikami, které se mu zdály pro stávající podmínky a podnebí příliš tvrdé. Dokonce natolik, že se nechal velice rezolutně slyšet na téma omezení počtu pneumatik na jednu soutěž v tomto ročníku mistrovství světa. „V automobilových soutěžích přišla do módy změna, změna úplně všeho. Každá změna ale dělá soutěže nudnějšími. Jezdíme jen čtyři rychlostní zkoušky za den. Dříve jsme měli dvacetiminutový servis, teď je to hodina. S každou změnou ubývá času za volantem. Řekl bych, že jsme celkem důležitou součástí tohoto sportu, přesto s námi nikdo nic nekonzultuje,“ dodal španělský pilot. „Přesto zůstane mexická rallye hluboko v mé paměti. Byla výborně zorganizovaná, měla sportovního ducha.“
Loebovo zklamání
V šesté rychlostní zkoušce postihlo vedoucího pilota klasifikace mistrovství světa a vítěze předcházejících dvou podniků letošního ročníku Sébastiena Loeba to, co naposledy na začátku června loňského roku – tedy vypadnutí stejně jako na Acropolis rallye. Od té doby dokončil alsaský jezdec celkem 10 podniků mistrovství světa, v osmi z nich průběžně vedl, aby čtyři vyhrál a ve čtyřech dalších dojel minimálně mezi prvními třemi! Nebylo divu, že Sébastien Loeb označil odstoupení ze soutěže v Mexiku pro proraženou olejovou vanu jako obrovské zklamání. I tak ale zůstal na čele pořadí jezdců po třech odjetých soutěžích. Mexický premiant Märtin na Fordu s ním ale srovnal bodový krok.
Počet vítězství v rychlostních zkouškách:
- P. Solberg (Subaru Impreza) 9 x
- S. Loeb (Citroën Xsara) 2 x
- M. Grönholm (Peugeot 307) 2 x
- M. Märtin (Ford Focus) 1 x
- C. Sainz (Xsara WRC) 1 x
Konečné pořadí Corona Rally México
- M. Märtin/M.Park (Ford Focus) – 4 h 06 min 46,2 s
- F. Duval/S. Prevot (Ford Focus) – + 42,5 s
- C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) – 1 min 20,9 s
- P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) – + 3 min 14,7 s
- M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) – + 3 min 36,2 s
- M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) – + 3 min 58,4 s
- J. Välimäki/J.Honkanen (Hyundai Accent) – + 11 min 16,9 s
- G. Panizzi/H. Panizzi (Mitsubishi Lancer) – + 11 min 30,6 s
- A. Warmbold/G. Price (Ford Focus) – + 14 min 00,4 s
- H. Rovanperä/R.Pietilainen (Peugeot 307) – + 19 min 20,3 s
Pohár konstruktérů:
- Ford 40 bodů
- Citroën 30
- Peugeot 21
- Subaru 19
- Mitsubishi 5
Mistrovství světa pilotů:
- S. Loeb 20
- M. Märtin 20
- M. Grönholm 16
- F. Duval 14
- P. Solberg 13
- C. Sainz 10
- J. Tuohino 5
- M. Hirvonen 4
- F. Loix 4
- G. Panizzi 4
- H. Solberg 3
- J. Välimäki 2
- O. Burri a D. Carlsson 1 bod
Rallye Nový Zéland – čtvrté kolo šampionátu WRC odstartuje 16. dubna 2004 v Auclandu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií