Rozhovor se Sebastiane Vettelem

Sezona 2007 ve formuli 1 skončila. Můžete ji nějak shrnout?

Těžko se to nějak shrnuje, protože se událo tolik věcí. Ovšem nejlepší bylo, že jsem ten rok zahájil jako testovací jezdec a skončil jsem jako jezdec závodní. Nasbíral jsem i nějaké body na šampionátu, takže celkově jsem spokojený.

Na co v uplynulém roce vzpomínáte nejsilněji a jaký byl váš nejlepší závod?

Absolvoval jsem dva velmi dobré závody, jeden v Japonsku, který jsem bohužel nedokončil. Měl jsem ovšem našlápnuto i na stupně vítězů. A pak o týden později v Číně, kdy jsem skončil čtvrtý.

Co očekáváte od sezony 2008?

Bude moje první úplná sezona ve formuli 1, takže to bude dlouhý a náročný rok. V týmu však panuje skvělá atmosféra a všichni teď v zimě pilně pracují na vývoji nového vozu. Snad se nám podaří postoupit o kus dál a na prvním závodě v březnu v Melbourne uvidíme, jak na tom jsme.

Na co se v roce 2008 těšíte nejvíc?

Na to, že budu závodit celou sezonu.

Jaká je celosvětově vaše oblíbená trať? A proč?

Řekl bych, že pouliční okruh v Macau, na něm se ale formule 1 nejezdí. Moje nejoblíbenější trať formule 1 bude asi Monako, i když jsem tam s formulí 1 ještě nezávodil. Jel jsem tam už v jiných formulích. Je to městský okruh, což je velice vzrušující a velice náročné. Těším se na něj.

Příští rok se už nebudou používat elektronické pomůcky při řízení, jako například kontrola trakce, která zabraňuje, aby se vozy v zatáčkách dostaly do hodin. Budete to mít v důsledku toho těžší a budou závody pro diváky více vzrušující?

Bude to tak těžší. Na suchu by to mělo být v pohodě, ale protože se hůře ovládá plyn, mohlo by to být nebezpečnější za mokra, kdy dochází k akvaplaningu. Takže budeme muset zjistit, jak to funguje. Pro diváky to ale bude určitě mnohem víc vzrušující, protože uvidí, jak auta smykují a jak se jim protáčejí kola. I start závodu bude náročnější.

Panuje mezi stájemi Red Bull Racing a Scuderia Toro Rosso velká rivalita?

Určitě, je to jako když soupeříte s bráchou, kterého fakt chcete porazit. Ale nemůžeme se na tohle zaměřovat. Musíme brát Red Bull Racing jako jeden z deseti týmů, které chceme porazit. Snad se nám to podaří, ale bude to těžké.

Co si myslíte o nové lifestylové řadě PUMA®, která vznikla ve spolupráci se stájemi Red Bull a Scuderia Toro Rosso?

Vypadá skvěle a doufám, že se bude líbit i divákům na závodech, takže podél okruhu snadno rozeznáme naše fanoušky.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejkompaktnější SUV od VW je ještě lepší než dosud

Nejkompaktnější SUV od VW je ještě...

Volkswagen spouští předprodej vizuálně a technicky zdokonaleného modelu T-Cross. Výrazný vnější design je nyní ještě atraktivnější. Nově navrženy byly sériově dodávané LED světlomety...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Z hračky na čtyřech se stává ještě větší hi-tech hračka. Po řadě průběžných vylepšení přijíždí Suzuki Swift v modernizovaném provedení. Má ještě výraznější design, bohatší...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Symbio otevírá gigafactory SymphonHy, největší závod na výrobu vodíkových palivových článků v Evropě

Symbio otevírá gigafactory SymphonHy,...

Symbio, společný podnik, který stejným dílem vlastní Forvia, Michelin a Stellantis, slavnostně otevřel SymphonHy, svou první gigafactory a současně centrum technologického a průmyslového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dostavba Pražského okruhu už měla být dávno hotová, myslí si 88 % respondentů

Dostavba Pražského okruhu už měla být...

Dostavba Pražského okruhu vstoupila do další fáze. Projekt čeká na posouzení dokumentace EIA Ministerstvem životního prostředí. Podle většiny Pražanů a Středočechů už měl být okruh ale...