Rozhovor s Davidem Coulthardem

Sezona 2007 ve formuli 1 skončila. Můžete ji nějak shrnout?

Úspěch se v konečném důsledku měří nasbíranými body a výsledky na trati. Toužíme vyhrát Velkou cenu a s ohledem na to jsme nedosáhli tolik, kolik bychom chtěli. Byly tu však jasné známky toho, že se situace zlepšuje.

Na co v uplynulém roce vzpomínáte nejsilněji a jaký byl váš nejlepší závod?

Vzhledem k tomu, že jsem i v uplynulých letech závody vyhrával, nemohu říct, že bych letos absolvoval nějaký výjimečný závod. Co se týče nejsilnější vzpomínky, pak bych obecně řekl, že po obtížném začátku sezony jsme k jejímu závěru učinili rozhodný krok kupředu, a to co se týče spolehlivosti i výkonu. Myslím, že odborníci v depu se všeobecně shodnou, že právě my jsme ze všech stájí během roku zaznamenali největší zlepšení.

Co očekáváte od sezony 2008?

Musíme usilovat o třetí místo v klasifikaci týmů. Je nereálné očekávat, že bychom ohrozili dva nejlepší současné týmy, ale pokud od nich odhlédneme, měli bychom se snažit být lepší než ostatní.

Na co se v roce 2008 těšíte nejvíc?

Splnit naše cíle, abychom postoupili v hodnocení výše, dosáhli na stupně vítězů a vyhráli.

Jaká je celosvětově vaše oblíbená trať? A proč?

Spa-Francorchamps je pořád moje nejoblíbenější, protože je rychlá, plynulá a otevřená. Ovšem co se týče obtížnosti, v tom stále vede Monako.

Příští rok se už nebudou používat elektronické pomůcky při řízení, jako například kontrola trakce, která zabraňuje, aby se vozy v zatáčkách dostaly do hodin. Budete to mít v důsledku toho těžší a budou závody pro diváky více vzrušující?

Piloti to budou mít bezpochyby těžší, protože o část ovládání vozu, kterou doteď řídily počítače, se napříště bude muset starat sám pilot. Bude muset koordinovat pravou nohu na plynu s natáčením volantu. Ale aby nevznikla mýlka, i s řízením trakce musí auto řídit jezdec – počítače všechno neudělají za vás! A víc vzrušující pro diváky? Možná trochu ano, ale díky pokrokům v konstrukci pneumatik a v dalších oblastech výbavy auta už to nebude jako za starých časů, kdy auta smykovala po celé trati.

Panuje mezi stájemi Red Bull Racing a Scuderia Toro Rosso velká rivalita?

Neměla by a my se s nimi opravdu nesnažíme nijak soupeřit.

Co si myslíte o nové lifestylové řadě PUMA®, která vznikla ve spolupráci se stájemi Red Bull a Scuderia Toro Rosso?

Pro svou cílovou skupinu je myslím dokonalá.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...