Vozy těchto značek charakterizuje střídmý, na dnešní dobu trochu konzervativní design, který jim však sluší a jakoby vystihoval povahu a životní filosofii svých tvůrců. Značka Land Rover se zapsala do našeho podvědomí přímo jako symbol vozů off- road, kterým se lidově říká, podle průkopnické legendy této kategorie, džípy. Protože tyto vozy nepatří k nejlevnějším, Land Rover samozřejmě mezi nimi není výjimkou a rodinu jejich příznivců tvoří poměrně úzká skupina motoristů, nelze se divit, že nejsou na našich silnicích v převaze. Ovšem, klasické osobní automobily Rover, by si větší zájem určitě zasloužily.
To je zřejmě hlavní důvod, proč u nás došlo ke změně zastoupení této značky, s cílem, podstatně zvýšit počet prodaných vozů. Od začátku tohoto roku je tedy novým výhradním dovozcem automobilů Rover a Land Rover do České republiky společnost A. M. T. Group. A nutno dodat, že svůj vstup na náš trh tak trochu takticky načasovala a spojila s představením nových vozů kategorie off-road, Land Rover Freelander a New Discovery. Vybrala si pro ně opravdu příznačné prostředí, farmu Michael poblíž Slapské přehrady, kde se pozvaní novináři skutečně cítili jako na anglickém venkovském sídle a to nejen pro styl podávaného občerstvení. Oba „teréňáky“ s interiérem vozu minimálně střední třídy se každému líbily a o to víc se i my těšíme na jejich zapůjčení k testovací jízdě.
Hlavní náplní zajímavého odpoledne však byla tisková konference nového zástupce britských značek v České republice, jehož ředitel Dr. Richter je znám mezi odbornou veřejností jako představitel už zaběhnuté společnosti dovážející k nám německé vozy BMW. Je to svým způsobem logické, neboť tato tradiční britská značka je dnes součástí bavorského výrobce sportovně luxusních automobilů. Vedení společnosti A. M. T. Group si pro začátek vytýčila čtyři hlavní body, s jejichž pomocí hodlá výrazně zlepšit image a prodejní úspěchy britských vozů u nás.
První z nich, vybudovat vlastní zastoupení, si už může označit jako splněný. Dále se zaměří na stabilizaci dealerské sítě, která v současné době čítá deset členů, z nichž někteří současně s Roverem zastupují i BMW. Třetí bod je tak trochu mimo veškerou snahu ambiciózního zástupce, neboť velmi úzce souvisí s nutnou změnou k lepšímu v naší ekonomické situaci, která však asi hned tak nenastane.Jeho náplní je totiž už avizované zvýšení počtu prodaných vozidel až na jeden tisíc ročně, když dosavadní průměr třista vozů se loni propadl na pouhou polovinu tohoto počtu. V posledním bodě si dala společnost A. M. T. Group za úkol, dostat postupně dealerskou síť Roveru na úroveň BMW, tedy poskytovat služby na té nejvyšší úrovni.
Přes všechny chmurné předpovědi ohledně životní úrovně v naší zemi, však nový zástupce značek Rover a Land Rover počítá s tím, že se letos celkový počet 1.250 vozů, které si u nás zatím našly své příznivce, zvýší o dalších 400 až 600 kusů. Jejich optimismus je z velké části založen i na uvedení vozu s typovým označením 75, kterým prý začíná nová éra automobilů značky Rover znamenající návrat na pozice, jež této značce právem patří.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií