Revoluční rotační motor RENESIS pohání vzrušující sportovní vozy Mazda RX-8:
Pro motor RENESIS je to již čtvrtá cena v tomto celosvětově tak sledovaném klání o ocenění pro motory. V minulém roce RENESIS vyhrál „Best New Engine“ (= nejlepší nový motor), nejlepší motor v kategorii 2,5 až 3,0 litry a byl vyhlášen celkovým vítězem soutěže „International Engine of the Year“, přičemž současně vytvořil nový rekord, když získal 44 hlasů z 50 možných.
Jeff Guyton, více-president pro finance a operativní systémy společnosti Mazda Motor Europe převzal dnes odpoledne toto ocenění na Engine Expo 2004 v německém Stuttgartu. „Po loňském úspěchu jsem skutečně poctěn, že mohu tuto čtvrtou trofej pro rotační motor vozu Mazda RX-8 převzít,“ řekl pan Guyton. „Jménem všech lidí u Mazdy bych chtěl poděkovat organizátorům této soutěže a samozřejmě novinářům, kteří pro nás v této kategorii hlasovali. Toto čtvrté ocenění potvrzuje skutečnost, že dlouhodobá práce Mazdy na rotačním motoru se vyplatila, nejenom nám samotným, ale i zákazníkům na celém světě.“
Ocenění „International Engine of the Year“ je všeobecně známé jako Oskarové ocenění pro motory a každoročně se představuje nejenom v tisku UK, ale i mezinárodním tisku. V tomto roce byla komise větší a zahrnovala 56 vysoce respektovaných automobilových novinářů z 24 zemí světa, včetně Wolfganga Peterse z Německa, Paula Horrelliho z UK, Massima Nascimbene z Itálie. Motory byly testovány ve vozech, které běžně pohánějí a byly hodnoceny podle vyladění motoru, jízdních vlastností, ohleduplnosti k životnímu prostředí, ekonomiky provozu, výkonu a přitažlivosti.
Se svým jedinečným systémem středového otevírání dveří, prostorem pro čtyři cestující, dynamickému designu a nejnovějšímu rotačnímu motoru RENESIS pod kapotou se Mazda RX-8 okamžitě po svém uvedení na trh koncem loňského roku stala hitem u všech zákazníků v Evropě. A její popularita neutichá. V dubnu tohoto roku měla Mazda RX-8 v Evropě cca 20% segmentu sportovních vozů.
Revoluční motor Mazda RENESIS dosáhl mnoha úspěchů, kteří mnozí v automobilovém světě považovali za nemožné. Motor splňuje emisní standardy Euro IV, skýtá dobrou ekonomiku provozu, zatímco nabízí kompaktní tvary, vysoké otáčky a vysoké výkonové vlastnosti svých rotačních předchůdců. Dosahuje toho i díky takovým rysům jako jsou boční sací a výfukové kanály se zvětšeným průřezem.
Po testovacích jízdách s Mazdou RX-8 řekl Peter Lyon o RENESIS: „Je to ten nejkompaktnější malý motor s vysokým výkonem na celé planetě. Tento skvost techniky bude točit 9000 otáček po celý den.“
Výsledky kategorie 2,5 – 3,0 litru
- 1. Mazda RENESIS (RX-8) – 2,6 l – 252 bodů
- 2. BMW Diesel 3-litre (330d, X3, 530d, X5, 730d) – 242 bodů
- 3. BMW 3-litre 6-cylinder (Z4, 330i, X3, 530i, X5, 730i) – 189 bodů
- 4. Subaru 3-litre flat six (Legacy, Outback) – 133 bodů
- 5. Audi Diesel 3-litre V6 (A6, A8) – 70 bodů
- 6. Mercedes-AMG Diesel 3-litre (C-Class) – 68 bodů
Další zlepšení sportovní charakteristiky a vysokých otáček motoru RENESIS je důvodem, že byl s objemem 2,6 litru úspěšný i proti třílitrovým motorům osazeným v takových vozech jako BMW 730d nebo Mercedes C-Class.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií