Čtěte o historických milnících a autobusovém designu, které dokázaly získat pozornost celého světa.
1911

Nově spojené Scania-Vabis vyrábějí první ve Švédsku vyvinutý motorový autobus „Nordmark“. Podvozek s řetězovým pohonem byl stavěn Scanií v Malmö v jižním Švédsku, motorem a karoserií byl vybavován Vabisem v Södertälje.
1932

Prodeje autobusů překročily prodeje užitkových automobilů. Roste potřeba větších a větších autobusů. Scania-Vabis představuje autobus „Bulldog“, průkopnický v tom, že měl zcela nové, prostorově úsporné uspořádání.
1948

Scania poprvé exportuje své autobusy do Brazílie, následuje vývoz užitkových vozidel na základě importní smlouvy s brazilskou automotivní společností Vemag.
1953

Příměstský autobus Scania-Vabis Metropol vyvinutý ve spolupráci s americkou společností Mack Manufacturing Corporation je představen pro švédský trh. Řadový osmiválec je instalován vzadu napříč. Metropol je prvním ve Švédsku stavěným autobusem se samonosnou karoserií.
1957

Scania-Vabis pevně usazena v Brazílii zahajuje výrobu motorů. V roce 1959 je postaven B75, první autobus pro brazilský trh. S motorem uloženým vpředu byl koncipován jak dálkový, tak jako městský. Nabízel robustní motor v tuhém podvozku pro snadné karosování.
1971

V roce 1966 představila Scania-Vabis podstatně pohodlnější, pro cestující přátelský městský typ CR76. Prioritami byly nízká hmotnost a nízká podlaha, motor byl vyladěn tak, aby co nejméně kouřil. Potom CR76 posloužil jako základ pro „tichý“ CR111 s hladinou hluku pouhých 77 dBA v době prezentace roku 1971.
1986

Problematika životního prostředí nabývá na významu. Ve spolupráci s místními dopravními společnostmi ve Stockholmu zahajuje Scania provozní zkoušky autobusů poháněných motory spalujícími etanol v běžném městském provozu. Jedenáctilitrový agregát byl upraven ke spalování etanolu ve vznětovém cyklu.
1996

Scania představila první autobus s karoserií z lehkých slitin, Scania OmniCity. Nízkopodlažní vozidlo s úplným skláněním v zastávkách byl maximálně přizpůsoben potřebám městského provozu. Platforma sloužila také jako základ pro OmniLink s nízkonástupním uspořádáním a dvoupodlažní OmniCity.
2004

S řadovým pětiválcem instalovaným v přídi a robustním podvozkem se řada F stává ideálním vozidlem pro těžké provozní podmínky, když poskytuje jak vynikající pohodlí, tak velkou přepravní kapacitu.
2007

Z konceptu hybridního autobusu z roku 1995 odvodila Scania zásadně inovovaný projekt hybridního vozidla koncipovaného pro maximální přepravní prostor s koly v rozích karoserie a řízením všech kol.
2009

Šest třínápravových autobusů Scania OmniLink s motorem spalujícím etanol, a v hybridním uspořádání bylo nasazeno do plného provozu ve spolupráci s městskými dopravními společnostmi Stockholmu.
2009

Vyroben první autobus Scania Touring. Je stavěn ve spolupráci s čínskou karosárnou Higer a má uspokojit poptávku jak na nových, tak stávajících trzích.
Světlá budoucnost autobusů
Scania oslavuje 100. výročí stavby autobusů. „Nyní,“ říká Klas Dahlberg, šéf divize autobusů a autokarů Scania, „je výzvou zrychlení přechodu k trvale udržitelné přepravě osob. Investice do veřejné dopravy se zvyšují tak, jak města rostou v celém světě a při hledání udržitelných řešení dopravní problematiky.“
Dosud Scania dodala na 2 000 autobusů pro rychlou autobusovou dopravu (BRT – Bus rapid transport) v Austrálii, Mexiku, Jižní Americe, Jižní Africe i jinde. „Podobné systémy budou zavedeny i v Evropě,“ konstatuje Klas Dahlberg. „To je cesta k lepšímu. Ale my potřebujeme mít vliv na plánovače městské zástavby a ostatní rozhodující činitele, aby porozuměli důležitosti udržitelným systémům dopravy.“
Mezi produkty Scanie jsou autobusy a autokary využívající bionaftu, bioetanol či bioplyn. Dosud v závislosti na tom, jak byla vozidla spalující alternativní paliva rozšířena mimo Švédsko, ale v listopadu 2010 nastal zlom, když Scania přijala zakázku z Brazílie na 50 etanolových autobusů.
Dahlberg předpokládá, že autobusy a autokary budou lépe vybaveny, aby uspokojovaly potřeby cestujících. To zahrnuje dálkové autokary, kde budou mít pasažéři k dispozici plně nastavitelná sedadla, zásobování občerstvením, možnost sledovat filmy na širokopásmových velkoplošných obrazovkách. „Příjemně prožitý čas místo ztraceného času činí autokary atraktivnější a tím také konkurenceschopnější alternativou,“ říká.