V Evropě utrpí velké množství malých dětí velmi těžká nebo dokonce smrtelná zranění v důsledku špatného používánípřipoutávacího zařízení. Hlavnímipříčinami jsou různé koncepce autosedaček, které někdy znesnadňují instalaci sedačky a nebo nerespektují některá bezpečnostní pravidla.
Pracovní skupina Iso po 8 letech práce vytvořila normu pro standartizaci upevnění sedačky s dítětem ve voze. Ta byla nazvána Isofix. Dětské autosedačky vybavené tímto systémem budou mit spojky, které budou použitelné ve všech automobilech, které budou také vybaveny stejnými normalizovanými kovovými sponami. Všeobecné zavedení tohoto připoutávacího systému by mělo snížit zranění o 22%. Renault i její německý partner Kiddy testovaly tuto sedačku v daleko přísnějších podmínkách, než jsou podmínky homologace.
V pozici „zády po jízdě“ je dítě připoutáno 3 bodovým popruhem zohledňuje specifickou morfologii miminek: v případě prudkého nárazu nedokáže jeho slabé krční svalstvo stabilizovat hlavu. Tato zranitelnost vysvětluje frekvenci poškození hlavy a krku malých dětí ve věku 0 až 4 roky, které jsou posazeny na sedačce s popruhy čelem po jízdě.
V pozici „čelem po jízdě“ je sedačka vybavena tlumící ochranou, upevněnou 3 bodovými pásy, která významně omezuje riziko krčních zranění při prudkém nárazu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií