Mégane, který se koncem listopadu 1998 podílel 4 % na evropském automobilovém trhu všech značek, představuje nejoblíbenější francouzský vůz v Evropě. Mégane znamená ambiciózní program zaměřený na segment „nižší střední třídy“ – M1, v jehož rámci bylo vyvinuto šest typů karoserií na jediném základě – pětidveřová, čtyřdveřová, kupé, kabriolet, jednoprostorová a nyní i kombi.
Zemí, kde se vozy kombi těší největší oblibě je Švýcarsko – tyto automobily se na segmentu M1 podílí 25 %, za ním následuje Německo (23 %) a Itálie (22 %). Ve Francii představují verze kombi 9,2 % na trhu vozů nižší střední třídy.
Při zpracování nového předku vozů Mégane byl kladen důraz na plynulost, zároveň je nový vzhled rozhodnější a působivější. Tento optický dojem vznikl kombinací zakřivení výrazné kapoty s hmotnější maskou chladiče a novými optickými bloky, to vše doplněné nově pojatými nárazníky, do kterých jsou intergrovány kulaté přídavné světlomety. Nárazníky mají u všechverzí barvu karoserie.
Kapota, která se nyní svažuje až na úroveň nárazníku, obsahuje větší chladicí mřížku, která je u verzí RXE chromovaná, zdůrazňující tvar kosočtverce. Pro dokonalou vizuální návaznost mezi boky a kapotou byly maximálně zmenšeny mezery vznikající při spojování jednotlivých dílů. Zakřivená linie začíná na základně každého sloupku čelního skla a pokračuje až na strany kapoty, přičemž obkružuje mřížku chladiče.
Základní prvek nového vzhledu Mégane, přední optické bloky mandlového tvaru, pod jedním polykarbonátovým sklem spojují světlomety – u verzí RXE s dvojí optikou – i směrová světla. Zadní část se vyznačuje specifickým designem, díky němuž nový vůz vyzařuje zvláštní eleganci, zároveň zajišťuje maximální vnitřní prostornost.
S vozem Mégane nastolil Renault v segmentu M1 nové měřítko pasivní bezpečnosti, což potvrdilo i získání čtyř hvězdiček v náročném nárazovém testu (64 km/h). Mégane Break má základnu i přední blok shodný se sedanem a vyznačuje se i stejnými přednostmi. Při vývoji nové verze Mégane se navíc pamatovalo i na zadržení zavazadel při nárazu. Zadní sedadlo, specifické pro kombi, má zesílenou strukturu, kterázabraňuje tomu, aby se zavazadla dostala do prostoru pro cestující.
Stejně jako i ostatní modely je verze kombi sériově vybavena ochranným systémem Renaultu SRP, který obsahuje airbag řidiče a spolujezdce s programovaným naplněním a dále bezpečnostní pásy s omezovači napětí a předepínači. Toto vybavení doplňují boční airbagy na ochranu hlavy a hrudníku, tříbodové bezpečnostní pásy na všech místech a opěrky hlavy. K zajištění aktivní bezpečnosti je ve standardní výbavě všech verzí vozu Mégane Break systém ABS a EBV, k modelům 1.6 16 V a 1.9 dTI patří 4 kotoučové brzdy.
Stejně jako u ostatních modelů řady Renault je možno výbavu vozu Mégane Break doplnit o systém Odysline. Ten umožňuje přesnou lokalizaci vozidla pomocí družice, například při nehodě, poruše nebo zabloudění. Přístroj se třemi ovládacími tlačítky umožňuje navázat 24 hodin denně spojení se základnou. Červené tlačítko se používá pro tísňové volání při nehodě nebo při problému vyžadujícím lékařskou pomoc. Oranžovým tlačítkem se přivolává havarijní služba Renault, která se zabývá veškerými problémy s vozidlem (porucha, prasklá pneumatika, …). Zelené tlačítko slouží ke zprostředkování celé řady služeb, mezi něž patří především pomoc při navigaci a informace o provozu na silnicích.
Vozy Mégane Break jsou vybavovány třemi typy benzínového motoru: 1.4 vícebodové vstřikování 75 k (E7J), 1.4 16 V 95 k (K4J), 1.6 16 V 110 k (K4M), a dvěma motory naftovými: 1.9D 65 k (F8Q) a 1.9 dTi 100 k (F9Q).
Poslední z nové řady 16 ventilových motorů Renault s malým třením, „K4J“ 1.4 16 V je odvozen od motoru „K4M“ 1.6 16 V, který se objevil v dubnu 1998 ve vozech Laguna 2. Je vybaven 16 ventilovou hlavou válce, která obsahuje rozvod pomocí vahadla s valivým uložením, což má za následek snížení tření o 50 %. Provedení sání napomáhá pružnosti motoru a plnění při úplném rozsahu otáček. Při výkonu 95 k a maximálním kroutícím momentu 127 Nm při 3750 ot/min jsou spotřeba i emise CO2 tohoto motoru nejnižší ve své kategorii.
S délkou 4,41 m využívá Mégane kombi podobně jako Mégane Classic nejdelší základnu z vozů této řady. Velký zadní přesah o 978 mm umožňuje převážet náklad dlouhý 1,68 m a nabízí užitný objem o 1,6 m3, největší u vozů nižší střední třídy.
Verze kombi využívá stejný podvozek jako ostatní modely Mégane a nabízí dynamické vlastnosti a pohodlí, které umožňují cestovat příjemně na dlouhé vzdálenosti.
Vybavení je úplné, základní verze RTE obsahuje například – kromě bezpečnostního vybavení jako je ABS, airbagy apod. i posilovač řízení, elektrické stahování oken, centrální zamykání, sedadlo řidiče s regulovatelnou výškou a možností nastavení v bederní oblasti, výškově nastavitelný volant, zadní sedadlo 1/3-2/3 a polička na zakrytí zavazadlového prostoru.
Výbava verze RXE navíc nabízí chromovanou mřížku chladiče se světlomety s dvojí optikou, klimatizaci spojenou s čelním sklem odrážejícím paprsky, elektrická zpětná zrcátka s odmrazováním, přídavné světlomety, palubní počítač a Radiosat 6000 s řídícím satelitem na volantu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií