Třináctým závodem letošní sezóny seriálu Formule 1 bylo Grand Prix Maďarska, které se konalo v neděli 15. srpna na okruhu Hungaroring. Jarno Trulli, druhý jezdec Renault, tento závod bohužel nedokončil. Stáj Renault je i po tomto závodě na druhém místě v Poháru konstruktérů.
Úzká, klikatá a zvlněná trať, umístěná pouze několik kilometrů od centra Budapešti, se nachází v přírodním amfiteátru, táhne se napříč údolím a poskytuje divákům nádherný výhled. V roce 1983 organizátor Formule 1 Bernie Ecclestone a maďarská vláda projednávali možnost vystavění stálého okruhu a v roce 1986 se v kalendáři objevila i Grand Prix Maďarska.
Klikatá trať je náročná na předjíždění a jezdci i vozy dostávají v letním horku skutečně zabrat. Soustředění je velice důležité, ale jak Nigel Mansell dokázal oportunistickým manévrem proti Ayrtonu Sennovi v roce 1989, předjíždění může být, jestliže na něj na Hungaroringu dojde, velkolepé. Grand Prix velice rychle přitáhla pozornost rozvíjející se země a blízké sousedství okruhu a nádherného hlavního města vede, když jsou týmy ve městě, k živé atmosféře v dlážděných ulicích.
Nedělní závod na Hungaroringu provázelo polojasné počasí. Do první řady startovního pole se postavily oba vozy stáje Ferrari, v čele s M. Schumacherem, a za nimi oba vozy stáje BAR-Honda. Na páté místo se postavil loňský vítěz závodu Fernando Alonso ze stáje Renault. Jeho týmový kolega Jarno Trulli startoval z pozice deváté.
Start se nejlépe podařil Fernandu Alonsovi, který okamžitě zaútočil na druhou pozici R. Barrichella, kterému se nakonec podařilo Fernanda Alonsa udržet za sebou. Na prvním místě jel M. Schumacher, který každým kolem zvětšoval svůj náskok před soupeři. Za ním se drželi jezdci v pořadí R. Barrichello, Fernando Alonso, J. P. Montoya, J. Button, Jarno Trulli, K. Räikkönen a T. Sato.
První zastávky v boxech, po deseti kolech, zahájili Fernando Alonso a G. Fisichella. Po dvanácti kolech navštivil své mechaniky i vedoucí M. Schumacher, který se na trať vrátil na první pozici. O největší vzrušení se po prvních zastávkách postarali technici stáje Ferrari, kteří museli opravovat závadu na tankovacím zařízení.
Druhé zastávky začaly před kolem třicátým. Pořadí na třech předních pozicích se ani po nich nezměnilo. V polovině závodu odstoupili kvůli technickým závadám vedle Räikkönena také Massa a Zonta. Tuto řadu následně bohužel doplnil i Jarno Trulli. Před padesátým kolem začaly probíhat poslední zastávky u mechaniků.
Závěr závodu se jel bez vzrušujících zážitků. Na prvních pozicích se udržely vozy Ferrari s M. Schumacherem v čele, a dojely tak své stáji pro již šesté vítězství v Poháru konstruktérů v řadě.
Výsledky Grand Prix Maďarska – 15. srpna 2004:
- 1. Michael Schumacher – Ferrari – 1h 35m 26,131s
- 2. Rubens Barrichello – Ferrari – + 04,696s
- 3. Fernando Alonso – Renault – + 44,599s
- 4. Juan Pablo Montoya – Williams-BMW – + 1:02,613s
- 5. Jenson Button – BAR-Honda – + 1:07,439s
- 6. Takuma Sato – BAR-Honda – -1 kolo
- 7. Antonio Pizzonia – Williams-BMW – -1 kolo
- 8. Giancarlo Fisichella – Sauber-Petronas – -1 kolo
- 9. David Coulthard – McLaren-Mercedes – -1 kolo
- 10. Mark Webber – Jaguar-Cosworth – -1 kolo
- 11. Olivier Panis Toyota – -1 kolo
- 12. Nick Heidfeld – Jordan-Ford – -2 kola
- 13. Christian Kien – Jaguar-Cosworth – -2 kola
- 14. Gianmaria Bruni – Minardi-Cosworth – -4 kola
- 15. Zsolt Baumgartner – Minardi-Cosworth – -5 kol
Stáj Renault díky Fernandu Alonsovi dosáhla celkově 91 bodů a obhájila tak před stájí BAR-Honda své druhé místo v Poháru konstruktérů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.