Pořadí registrace jednotlivých značek
– ovlivňuje řada skutečností: obliba značek, počet modelů, počet nových modelů, cena, vybavení, spotřeba a druh paliva motorů, prostornost, případně i počet míst pro obsluhu, délka poskytované záruky, dostupnost servisů, očekávané celkové náklady na jejich provoz a možnost výhodného leasingu, levnějšího pojištění jak povinného tak i havarijního a dalších výhod a poskytovaných služeb tou kterou značkou.
Ale jedna skutečnost nás mrzí:
V přehledu podle rozhodnutí Svazu dovozců automobilů nesmíme uveřejňovat více značek než prvních deset! Podle našeho názoru poškozujeme tak všechny značky, které v počtu vozů nedosahují tak četné výroby, ale mají své modely stejně kvalitní anebo i někdy třeba kvalitnější a technologicky vyspělejší. Jako příklad uvádíme značky podle pořadí následující: Opel, Škoda, Nissan, Multicar, Mitsubishi, atd. Doufáme, že Svaz dovozců automobilů náš názor a našich čtenářů vezme v úvahu a přehodnotí své rozhodnutí v této otázce tak, abychom mohli úplně informovat své čtenáře o všech značkách tak, abychom některé značky nediskriminovaly.
Pořadí prvních 10 značek podle počtu registrací LUV v ČR za leden až červen 2014 v porovnání se stejným obdobím roku 2013:
pořadí | značka | 1. až 6.2014 | 1. až 6.2013 | rozdíl ks |
1. | Fiat | 986 | 1036 | – 50 |
2. | Volkswagen | 797 | 759 | +38 |
3. | Ford | 703 | 728 | -25 |
4. | Peugeot | 640 | 514 | +126 |
5. | Renault | 622 | 531 | +91 |
6. | Mercedes-Benz | 586 | 400 | +186 |
7. | Citroen | 559 | 405 | +154 |
8. | Iveco | 322 | 217 | + 105 |
9. | Dacia | 235 | 18 | +217 |
10. | Toyota | 154 | 103 | +51 |
11. až 26. | + dalších 15 značek | |||
celkem | 26 značek | 6 067 | 5 123 | +944 |
Dnes ještě uvádíme v samostatných článcích informaci o registracích nákladních aut a o registracích autobusů v ČR.