Za leden až červenec 2014 bylo v ČR registrováno 524 nových autobusů zatím co za stejné období roku 2013 to bylo pouze 429.
Pořadí registrace jednotlivých značek
– ovlivňuje řada skutečností: obliba značek, počet modelů, jejich provedení, počet míst, počet nových modelů, cena, nosnost, vybavení, spotřeba a druh paliva motorů, délka poskytované záruky, dostupnost servisů, očekávané celkové náklady na jejich provoz a možnost výhodného leasingu, levnějšího pojištění jak povinného tak i havarijního a dalších výhod a poskytovaných služeb tou kterou značkou.
Pořadí prvních 10 značek podle počtu registrací BUS v ČR za leden až květen 2014 v porovnání se stejným obdobím roku 2013:
pořadí | značka | 1. až 7.2014 | 1. až 7.2013 | rozdíl ks |
1. | Mercedes-Benz | 132 | 23 | +109 |
2. | SOR | 90 | 149 | -59 |
3. | Irisbus | 81 | 67 | +14 |
4. | Setra | 49 | 25 | +24 |
5. | Solaris | 46 | 42 | +4 |
6. | Iveco | 34 | 12 | +22 |
7. | MAN | 30 | 23 | +7 |
8. | Rosero-P | 13 | 10 | +3 |
9. | Bus KHMC | 12 | 13 | -1 |
10. | Irizar | 10 | 0 | +10 |
11. až 16. | + dalších 6 značek | |||
celkem | 16 značek | 524 | 429 | +95 |
Ale jedna skutečnost nás mrzí:
v přehledu podle rozhodnutí Svazu dovozců automobilů nesmíme uveřejňovat více značek než prvních deset! Podle našeho názoru poškozujeme tak všechny značky, které v počtu vozů nedosahují vyšší výroby, ale mají své modely stejně kvalitní anebo i někdy třeba kvalitnější a technologicky vyspělejší. Jako příklad uvádíme značky, které se neumístily na prvních 10 místech: Volvo, Renault, Isuzu, atd. Doufáme, že Svaz dovozců automobilů náš názor a našich čtenářů vezme v úvahu a především, že se mu podaří získat příslušné finanční prostředky na zpracování dat a my budeme potom moci informovat své čtenáře o všech značkách tak, abychom některé značky nediskriminovaly.