Má za sebou přes 50 let vývoje a čtyři generace předchůdců, ale nikdy nebyl tak atraktivní, moderní, esteticky půvabný a technologicky vyspělý. Range Rover, vlajková loď automobilky Land Rover, ve výbavě SV nikdy nebyl ani tak luxusní…
Range Rover vždycky kombinoval pohodlí a klid s nepřekonatelnými schopnostmi, definoval moderní luxus, byl synonymem propracovanosti, vždy byl originálním SUV. Už více jak 50 let.
Tohle auto patří na bankety, ale i na venkov stejně jako do města. Hodí se na dálnice, i do lesa, k hradu, k brnění, do bahna… Jednou ho nechcete ušpinit, a pak jako pominutý vymetáte kaluže hluboké jako dětský bazén a modlíte se za každý dobrý marast, protože i to je jeho revír. Vody se nebojí, vždyť má maximální brodivosti 900 mm.
Ale to, co předvedli fachmani z jednotky SVO (Divize Land Rover Special Vehicle Operations), to je „balada“. Ve výbavě SV vrátili titul krále SUV do Solihullu, kde se vlajková loď automobilky vyrábí.
Elektrifikace…
U nového Range Roveru je dost věcí nových, očekávaně. Třeba výkonný vrchol nabídky – dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 l a výkonem 530 koní, který v kombinaci se systémem Dynamic Launch akceleruje vůz z nuly na 100 km/h za 4,6 s., a zároveň je o 17 % úspornější než předchozí Range Rover V8.
Nová je i dvojice plug-in hybridních pohonných jednotek (PHEV – P440e a P510e) s prodlouženým dojezdem až 113 km a normovanou produkci emisí CO2 pouze 18 g/km. Jde o kombinaci zážehových řadových šestiválcových motorů Ingenium s 38,2kWh lithium-iontovou baterií (využitelná kapacita je 31,8 kWh) a elektromotorem o výkonu 105 kW integrovaným v převodovce. V reálném provozu to znamená možnost využívat elektrický pohon na trase dlouhé až 88 km, což typickým majitelům modelu Range Rover umožňuje pokrýt až 75 procent jejich cest pouze s využitím elektrické energie.
Nová je i maximálně úsporný, mild-hybridní (MHEV), dieselový šestiválcový třílitr D350.
Range Rover SV
Co naopak zůstává, to je široká variabilita výbav od SE, HSE a Autobiography až po bezbřehé spektrum personalizace poskytnuté experty z divize Special Vehilce Operations.
A právě Range Rover SV jsme testovali s přeplňovaným šestiválcem Ingenium 3,0 l MHEV se dvěma turbodmychadly a výkonem 350 k. Je to dost silný motor s krouťákem až 700 Nm, který si poradí s celkovou hmotností vozu až 3,3 tuny a maximální přípustnou hmotností přívěsu 3,5 tuny. Dohromady přesně 6 850 kg.
Vyberte si…
Co odlišuje SV od nižších výbav, to je ruční výroba divize Special Vehicle Operations, ale především kombinace luxusu a personalizace. Zákazník si tak může nakonfigurovat auto ve více než 1,6 milionu kombinací.
Vlajkový model se odlišuje laserem leptaným kulatým znakem SV na vertikálních dveřních lištách, keramickou plaketou SV v bílé barvě umístěnou na zadních dveřích nebo na přání dodávanými disky se třemi povrchovými úpravami o velikosti 23 palců. Nabídka exkluzivních materiálů zahrnuje lesklé kovy, jemnou keramiku, šetrně opracované dřevo a měkkou semianilinovou kůži, stejně jako udržitelné nekožené čalounění Ultrafabrics.
A když zvolíte čtyřmístnou specifikaci interiéru pojmenovanou jako „Signature Suite“, zažijete absolutní vrchol interiérů dostupných pro Range Rover SV.
Navržený pro všechno
Nový Range Rover byl navržen, vyvinut a zkonstruován ve Spojeném království a během tohoto procesu Land Rover podal ne méně než 125 patentů pokrývajících vše od průkopnických technologií podvozku až po baterii PHEV. Inženýři Land Roveru použili simulační technologii odvozenou z motoristického sportu k tomu, aby vozidlo zkoušelo ve virtuálním světě komplexněji a intenzivněji než kdy jindy, přičemž před fyzickým testováním dokončili více než 140 000 hodin výpočetní analýzy.
Flotila prototypů se poté pustila do náročného globálního testovacího a vývojového programu, který zahrnoval extrémní teploty od 45 °C v poušti až po -30 °C v Arktidě.
Testovaný Range Rover SV stojí 5,6 milionu korun.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií