Na 28. ročník Rallye DAKAR připravil LOPRAIS TATRA TEAM nové vozidlo s interním označením TATRA DAKAR 2006, které absolvovalo koncem listopadu závěrečné testování v písečném prostoru Senice na Slovensku, kde se finálně prověřilo nové nastavení tlumičů, uchycení dorazů a nové nádstavby. Nový kamion doznal významných změn zejména v oblasti tlumení a zlepšil se rovněž poměr rozložení vah, díky kterému se vozidlo chová progresivněji.
Z testování Tatry v Senici:
Původní předpoklad účasti dvou ostrých vozidel v soutěži z časových a kapacitních důvodů tým změnil na kvalitní přípravu jednoho vozidla s posádkou Karel Loprais, Petr Gilar a nově na postu navigátora Aleš Loprais. Novinkou nastávajícího ročníku je i týmová spolupráce českých posádek LOPRAIS TATRA TEAMU a CZECH ORLEN TEAMU MARTINA MACÍKA.
Složení posádek obou týmů:
- LOPRAIS TATRA TEAM
- Soutěžní vozidlo:TATRA DAKAR 2006,4×4
- Karel Loprais – řidič
- Petr Gilar – mechanik
- Aleš Loprais – navigátor
- CZECH ORLEN TEAM
- Soutěžní vozidlo: LIAZ 111.154 Dakar 4×4
- Martin Macík – řidič
- Ladislav Fajtl – navigátor, mechanik
- Doprovodné vozidlo: TATRA T 815, 6×6
- Martin Kahánek – řidič, mechanik
- Josef Kalina – team manager
- Jiří Čáp – mechanik
Technické parametry vozidla TATRA DAKAR 2006
- T 815 – 2 ZO R 45 12.400 4×4.1
- Motor: BF8M 1015C přeplňovaný vodou chlazený
- KHD DEUTZ
- Zdvihový objem: 15 874 ccm
- Čistý výkon motoru: 515 kW/2100
- Čistý kroutící moment: 2650 Nm/1200
- Převodovka: 10 TS 210, mechanická, desetistupňová
- Přídavná převodovka: 2.30 TRK 1,3/2,1 dvoustupňová
- Pneu: Michelin 14 R 20
- Tlumiče: Fox
- Délka vozu: 632 cm
- Šířka vozu: 250 cm
- Výška vozu: 345 cm
- Rozvor: 409 cm
- Maximální hmotnost vozu: 10 500 kg
- Objem palivových nádrží: 960 l
- Max rychlost: 155 km/hod
- Spotřeba: V terénu nespecifikována, na dálnici 28 l.
Týmy budou mít společné servisní zázemí, mechaniky a bivouac.