Rallye Lisabon Dakar 2006 zahajuje již zítra

Šestinásobný vítěz Loprais po devatenácté na startu

Na 28. ročník Rallye DAKAR připravil LOPRAIS TATRA TEAM nové vozidlo s interním označením TATRA DAKAR 2006, které absolvovalo koncem listopadu závěrečné testování v písečném prostoru Senice na Slovensku, kde se finálně prověřilo nové nastavení tlumičů, uchycení dorazů a nové nádstavby. Nový kamion doznal významných změn zejména v oblasti tlumení a zlepšil se rovněž poměr rozložení vah, díky kterému se vozidlo chová progresivněji.


Z testování Tatry v Senici:

Rallye Lisabon Dakar 2006 zahajuje již zítra
Rallye Lisabon Dakar 2006 zahajuje již zítra
Rallye Lisabon Dakar 2006 zahajuje již zítra


Původní předpoklad účasti dvou ostrých vozidel v soutěži z časových a kapacitních důvodů tým změnil na kvalitní přípravu jednoho vozidla s posádkou Karel Loprais, Petr Gilar a nově na postu navigátora Aleš Loprais. Novinkou nastávajícího ročníku je i týmová spolupráce českých posádek LOPRAIS TATRA TEAMU a CZECH ORLEN TEAMU MARTINA MACÍKA.


Složení posádek obou týmů:

    LOPRAIS TATRA TEAM

  • Soutěžní vozidlo:TATRA DAKAR 2006,4×4
  • Karel Loprais – řidič
  • Petr Gilar – mechanik
  • Aleš Loprais – navigátor
    CZECH ORLEN TEAM

  • Soutěžní vozidlo: LIAZ 111.154 Dakar 4×4
  • Martin Macík – řidič
  • Ladislav Fajtl – navigátor, mechanik
    Doprovodné vozidlo: TATRA T 815, 6×6

  • Martin Kahánek – řidič, mechanik
  • Josef Kalina – team manager
  • Jiří Čáp – mechanik

Technické parametry vozidla TATRA DAKAR 2006

  • T 815 – 2 ZO R 45 12.400 4×4.1
  • Motor: BF8M 1015C přeplňovaný vodou chlazený
  • KHD DEUTZ
  • Zdvihový objem: 15 874 ccm
  • Čistý výkon motoru: 515 kW/2100
  • Čistý kroutící moment: 2650 Nm/1200
  • Převodovka: 10 TS 210, mechanická, desetistupňová
  • Přídavná převodovka: 2.30 TRK 1,3/2,1 dvoustupňová
  • Pneu: Michelin 14 R 20
  • Tlumiče: Fox
  • Délka vozu: 632 cm
  • Šířka vozu: 250 cm
  • Výška vozu: 345 cm
  • Rozvor: 409 cm
  • Maximální hmotnost vozu: 10 500 kg
  • Objem palivových nádrží: 960 l
  • Max rychlost: 155 km/hod
  • Spotřeba: V terénu nespecifikována, na dálnici 28 l.

Týmy budou mít společné servisní zázemí, mechaniky a bivouac.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...