Po roční pause se stane v příštím roce Global Assistance Racing Arena opět dějištěm finálového závodu Mistrovství Evropy v rallycrossu. Dohodli se na tom představitelé Offroadové komise Mezinárodní automobilové federace FIA při projednávání kalendáře na rok 2009.
V Sosnové se jezdí pravidelně jeden ze závodů evropského šampionátu v rallycrossu už od roku 1995, s výjimkou let 1999 a 2003, kdy se závodilo v Sedlčanech. Finálový závod se zde uskutečnil již v roce 1998 a 2007, a v roce 2009 zde tedy opět vyvrcholí evropský šampionát. Je to zároveň ocenění pro celý pořadatelský sbor za dobře odvedenou práci, hladký průběh závodu a kvalitní trať i zázemí.
V příštím roce dochází v mistrovství Evropy k několika změnám, jednak byl počet závodů, na žádost jezdců, snížen z jedenácti na deset. Šampionát začne již v polovině dubna na okruhu v Lydden Hillu. Velká Británie se tak vrací po mnoha letech do rallycrossové Evropy. Právě tady se v roce 1963 uskutečnil závod, jako náhrada za zrušenou RAC rally, který můžeme považovat za předchůdce dnešního rallycrossu. Ve Velké Británii má rallycross dlouholetou tradici, jeho domácí šampionát patří k nejkvalitnějším Evropě a v roce 1998 se stal Brit Will Gollop evropským mistrem v nejsilnější divizi, před ním se to podařilo jen Richardu Huttonovi (94). Nesmíme zapomenout ani na Johna Taylora, jenž se stal v roce 1973 vůbec prvním neoficiálním šampionem.
Naopak z kalendáře vypadl nepovedený závod v Holandsku a překvapivě také v Norsku, kde je rallycross velice populární.
Mistrovství Evropy v rallycrossu se jezdí od roku 1979, ale ještě před tím se uskutečnilo šest podniků Evropského poháru. Mezi nejúspěšnější jezdce dosavadní historie patří Švéd Kenneth Hansen, který má na kontě 14 titulů, dále následují Martin Schanche (6), Matti Alamäki (5), Olle Arnesson a Eivind Opland (4).
Výsledky ME 2008:
Divize 1
- 1. Kenneth Hansen (S) – Citroën C4 – 151 bodů
- 2. Ludvig Hunsbedt (N) – Volvo S40 – 143
- 3. Michael Jernberg (S) – Škoda Fabia – 127
Divize 1A
- 1. Jussi Pinomäki (SF) – Renault Clio – 175
- 2. Olivier Bossard (F)- Citroën C2 – 151
- 3. Zdeněk Čermák (CZ) – Škoda Fabia – 115
Divize 2
- 1. Tomáš Kotek (CZ) – Honda Civic Type-R – 165
- 2. Roman Častoral (CZ) – Opel Astra – 163
- 3. Ondřej Smetana (CZ) – Honda Civic Type-R – 123
Předběžný kalendář 2009:
12. až 14.4. – Lydden Circuit – Wootton (GB)2. až 3.5. – Pista Automóvel de Montalegre – Montalegre (P)9. až 10.5. – Circuit des Ducs – Essay (F)30. až 31.5. – Nyirádi Motorsport Centrum – Nyirád (H)6. až 7.6. – Wachauring – Melk (A)4. až 5.7. – Höljesbanan – Höljes (S)8.8. až 9.8. – Duivelsbergcircuit – Maasmechelen (B)15. až 16.8. – Estering – Buxtehude (D)5.9. až 6.9. – Tor Słomczyn – Słomczyn (PL)12. až 13.9. – Autodrom Česká Lípa – Sosnová (ČR)
J.Lasík, tiskové středisko