PSA zavádí v továrně v Rennes noční směnu s pohyblivou pracovní dobou

U příležitosti uvedení modelu Peugeot 508 zavede v továrně v Rennes (Francie) skupina PSA Peugeot Citroën noční pracovní směnu s pohyblivou pracovní dobou.

Skupině to umožní čelit nárůstu objemu výroby a reagovat na kolísání poptávky.

Toto opatření, které bude zavedeno v únoru a potrvá jeden rok, se v automobilovém průmyslu ve Francii představuje vůbec poprvé.

Pracovní doba zaměstnanců pracujících v noci se bude vypočítávat na základě 28 hodin týdně, které budou s ohledem na příplatek za noc placeny jako 35 hodin. Skutečný počet odpracovaných hodin se bude se moci pohybovat mezi 0 do 40 hodinami týdně podle aktivity továrny.

Tento systém zaměstnancům zaručí, že po dobu jednoho roku dostanou stabilní měsíční odměnu bez ohledu na pracovní vytížení.

Do týmu, který bude pracovat dle uvedených podmínek, se již dobrovolně přihlásilo 600 zaměstnanců. Celkový počet bude 850 osob. Dalších 450 pracovníků bude přijato na dobu určitou či jako dočasná výpomoc.

Zavedení této nové organizace práce v Rennes navazuje na dohodu o flexibilitě ve francouzských průmyslových závodech Skupiny, kterou 8. září 2010 podepsalo pět odborových organizací.

Skupina PSA Peugeot Citroën se již před mnoha lety zavázala, že bude pokračovat ve zvyšování konkurenceschopnosti svých průmyslových podniků ve Francii a tím podporovat budoucnost továren a potažmo i zaměstnanost. Vyžaduje to neustálé zlepšování produktivity, strukturální přestavby a schopnost okamžitě reagovat na poptávku zákazníků.

Ředitel průmyslové divize Denis Martin se v souvislosti se zřízením této noční směny vyjádřil: „Dvě výrobní směny, které zde v současnosti existují, nebudou schopny zvládnout požadavky spojené s výrobou modelu Peugeot 508, jehož uvedení na trh se plánuje na únor. S tímto novým modelem zkvalitníme konkurenceschopnost závodu v Rennes, kterému přibude v roce 2011 přibližně 60 % práce. Zavedením proměnlivého týmu pro noční směny maximalizujeme možnost reagovat na poptávku po modelu 508 a přitom získáme flexibilitu nutnou pro co nejdelší zachování noční směny.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...