Skupina PSA Peugeot Citroën se rozhodla postupně renovovat své malé motory, což je stejně důležitý projekt jako projekt týkající se dieselových motorů HDi.
Tato nová řada tříválcových motorů umožní zvýšit výkonnost motoru a současně snížit emise škodlivin díky zmenšení objemu válců a přitom zachovat jejich výkon a točivý moment.
Tyto nové tříválcové motory jsou kompaktnější, jejich výkon se pohybuje od 68 do 82 k a v porovnání se současnými čtyřválcovými motory o stejném výkonu mají o 25 % nižší spotřebu a emise CO2.
Řidič tak ušetří 1,5 l paliva na 100 km a přitom si zachová optimální potěšení z jízdy.
Tyto nové benzínové tříválcové motory
– budou použity u budoucího modelu Peugeot 208, který se na trhu objeví v 1. čtvrtletí roku 2012. Ve verzi 1,2 l VTi 82 k budou jeho emise pouhých 104 g/km a ve verzi 1,0 l VTi 68 k jen 99 g/km.
Skupina do tohoto projektu, který byl spuštěn na začátku roku 2008, investovala 717 milionů EUR, z toho 460 milionů EUR na vědu a výzkum. Bylo podáno celkem 52 patentů a do projektu se zapojilo 1 200 inženýrů a techniků. 257 milionů EUR bylo věnováno na průmyslové investice ve východní Francii, především v továrně v Trémery.
Tento nový motor EB, jehož výroba pomalu nabíhá od září 2011, bude vyráběn v továrně v Trémery, jejíž roční potenciální výrobní kapacita je 640 000 motorů. Vznikne tak 500 nových pracovních míst.
Továrna v Trémery
– funguje od roku 1979 a dnes zaměstnává 3 720 osob. S kumulovanou roční výrobou 35 milionů motorů jde o největší továrnu na dieselové motory na světě.
V další fázi se tyto nové motory, které byly vyvinuty ve Francii, budou vyrábět v Latinské Americe a v Číně pro místní potřebu a budou představovat základ rozmachu skupiny na mezinárodním poli.