PSA Peugeot Citroën přichází s ekologickou koncepcí svých vozů:

– v roce 2011 se bude používat 20 % „zelených“ materiálů

PSA Peugeot Citroën představuje nejnovější vývoj svého plánu na využití zelených materiálů, jehož cílem je omezit ekologickou stopu, kterou po sobě během své životnosti zanechávají všechny vozy skupiny.

Skupina si stanovila ambiciózní cíl v oblasti ekologické koncepce: dosáhnout toho, aby do roku 2011 bylo 20 % polymerů používaných pro výrobu automobilů tvořeno zelenými materiály. Auto je vyrobeno ze 70 % z kovů, které se již z velké části recyklují, z 5 % různými materiály (sklo,..), z 5 % z kapalin a zbytek tvoří plasty (polymery).

Zelené materiály zahrnují přírodní vlákna (len, konopí), recyklované nekovové materiály a biomateriály (které nepocházejí z ropy, ale z obnovitelných zdrojů). Jejich využitím se umožní snížit množství plastů fosilního původu a zvýší se suroviny obnovitelného původu, některé díly se odlehčí, omezí se emise CO2 vznikající výrobou plastů a podpoří se recyklace plastů.

Vzhledem k ubývání zdrojů na Zemi je naprosto nezbytné optimalizovat jejich využívání. Na konec životnosti vozu se tedy myslí již při přípravě jeho návrhu, kdy se klade důraz na recyklovatelnost materiálů, aby se omezil potenciální dopad vozů vyřazených z provozu. Využít nebo recyklovat lze minimálně 85 % váhy vozu a dalších 10 % lze využít pro rekuperaci energie.

Hlavním rysem akčního plánu skupiny PSA Peugeot Citroën, který byl zahájen v roce 2008, je to, že se týká všech vozů skupiny a všech tří skupin zelených materiálů. U každého návrhu nového vozu se musí využít větší množství zelených materiálů. Postup se týká také existujících vozů, do nichž se zelené materiály zahrnují již během výroby. Týmy úzce spolupracují s dodavateli, a využívají tak nejnovější materiály.

Toto úsilí rovněž dodává nový impuls i průmyslu využívajícímu recyklované materiály. Téma biomateriálů je v automobilovém průmyslu stále ve stádiu výzkumu. Vznikla díky němu vědecká partnerství sdružující státní výzkumné laboratoře, chemické firmy a výrobce automobilových dílů.

Cílem těchto partnerství je urychlit využívání těchto materiálů v automobilovém průmyslu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...