Cílem tohoto plánu v hodnotě 3,3 miliardy eur je umožnit skupině PSA Peugeot Citroën, aby se z hlediska výnosnosti vyrovnala svým největším konkurentům.
45 % zlepšení výkonnosti skupiny zajistí její celosvětová obchodní dynamika, zbývajících 55 % bude představovat snížení nákladů.
Obchodní dynamika skupiny se bude opírat o následující body:
- Zlepšení podílu trhu skupiny v Evropě díky produktové ofenzívě a výraznější přítomnosti v segmentu B;
- Lepší vnímání značek, které s sebou přinese jejich nová image: Kreativní technologie u Citroënu a nová identita Peugeotu, která bude představena v lednu 2010;
- Bohatší nabídka zákaznických služeb;
- Větší penetrace skupiny v Číně, Latinské Americe a v Rusku díky většímu pokrytí trhu.
Ke snížení nákladů dojde díky:
- Zvýšení míry využití výrobních kapacit (105 % oproti 81 % v roce 2008);
- Zlepšení průmyslové a vývojové výkonnosti o 20 %;
- 400 milionů eur úspor režijních nákladů;
- Využívání systému dosahování vynikajících výsledků (Excellence systém) PSA v celé skupině.
Philippe Varin, předseda představenstva PSA Peugeot Citroën, prohlásil: „V automobilovém průmyslu stojíme před novou situací. Tou je rychlejší růst na asijských trzích, stárnutí obyvatel v rozvinutých zemích, zvyšující se urbanizace, stále větší obava o stav životního prostředí. Aby skupina PSA Peugeot Citroën dokázala těmto novým trendům čelit, stanovila si tři cíle: stát se globálnější skupinou, která bude o krůček dopředu při zavádění výrobků a služeb a přitom bude vzorem z hlediska provozní efektivity. Všechny tři cíle se budou opírat o odpovědný vývoj.“
Philippe Varin na závěr sdělil: „Naše intenzivnější úsilí o zvýšení produktivity a výkonnosti nám umožní dohonit naše nejlepší konkurenty a vrátit se k růstu. Společně s výrazným zlepšením finanční situace skupiny ve druhém pololetí roku 2009 nám tento plán poskytne potřebnou flexibilitu pro dosažení našich cílů.“