PSA Peugeot Citroën představil včera demonstrační vůz poháněný hybridní technologií dobíjecího palivového článku (PAC)

Svým novým demonstračním hybridem s dobíjecím palivovým článkem posouvá PSA Peugeot Citroën hranice elektrického automobilu

Demonstrační vůz byl představen na ekologické expozici « Toute la lumiere sur L’hydrogene Energie » zaměřené na téma využití energie z vodíku, která probíhá od 7. do 11. prosince 2009 v Lyonu.

Tento plně elektrický vůz, který vychází z modelu Peugeot 307 Coupé Cabriolet, zahrnuje nejnovější technologické novinky v oblasti palivového článku, baterií a uchování vodíku.

Se zásobníkem na vodík «Range Extender », který prodlužuje dojezd vozu na baterie, se autonomie vozidla zvyšuje na 500 km a blíží se dojezdové vzdálenosti vozů poháněných současnými spalovacími motory.

Projekt FiSyPAC (Fiabilisation Systeme Pile A Combustible) zahájený v roce 2006 se zaměřil především na koncepci výkonných a efektivních komponentů. Díky spolupráci s renomovanými francouzskými výzkumnými středisky (CEA pro palivový článek) a výrobními partnery (JCS na Lithium-Ion baterie) bylo dosaženo významného pokroku.

Se spotřebou méně než 1 kg vodíku na 100 km se demonstrační vůz Peugeot 307 CC FiSyPAC řadí svou úrovní mezi světovou špičku. Skupině PSA Peugeot Citroën se současně podařilo zčtyřnásobit životnost článku PAC a v porovnání s životností v roce 2006 o téměř 20 % zvýšit efektivitu článku.

Tyto úspěchy nicméně stále narážejí na několik úskalí, jako jsou například finanční náklady na systém PAC a baterie Lithium-Ion, životnost palivového článku a v neposlední řadě i vytvoření infrastruktury na distribuci vodíku.

V uvedeném kontextu se sériová výroba tohoto hybridního pohonu a jeho uvedení na trh předpokládá v horizontu let 2020 – 2025.

Skupině PSA Peugeot Citroën tyto klíčové výzkumné práce na hybridním palivovém článku umožňují dále vyvíjet technologii vodíkového pohonu a prohlubovat své know-how v oblasti alternativních pohonů – hybridních, hybridních s dobíjením a elektrických.

Získané zkušenosti jsou uplatňovány v projektech, které Skupina v současnosti vyvíjí:

  • elektrické vozy Peugeot i0n a Citroën C-Zéro s  uvedením koncem roku 2010
  • hybridní diesely Peugeot 3008 a Citroën DS5 plánované na rok 2011
  • dobíjecí hybrid diesel v roce 2012

Technologický demonstrační vůz Peugeot 307 CC FiSyPAC :

Základní charakteristiky:

  • Dvoumístný hybridní roadster (baterie nebo/a vodík 700 barů)
  • Dojezd v hybridním režimu 500 km (75 km na baterii)
  • Maximální rychlost 155 km/h
  • Zrychlení z 0 na 80 km/h za 11,2 s

Technické charakteristiky:

  • Palivový článek technologie PSA/CEA – GENEPAC 23 kW
  • Nádrž H2: 4,2 kg – 700 barů
  • Baterie Li-ion 13 kWh – dobíjení v zásuvce 220V za 5 hodin
  • Elektrický synchronní motor s permanentními magnety, 70 kW – 180 Nm
  • Spotřeba: 165 Wh/km z závislosti na baterii, 995 g vodíku/100 km v hybridním režimu

Recirkulační vstřikovač vodíku umožňuje minimalizovat spotřebu vodíku a zlepšit efektivitu a životnost palivového článku.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...