PSA Peugeot Citroën: podrobné informace o nové organizaci

V návaznosti na oznámení nové organizace vedení skupiny z 18. června, skupina PSA Peugeot Citroën upřesňuje organizaci jednotlivých divizí zastřešených představenstvem v čele s Philippem Varinem.

Divize Značky

– pod vedením p. Jean-Marc Gales má za úkol posílit obchodní efektivitu skupiny. Do této divize spadají obě značky Peugeot a Citroën a všechny jejich obchodní aktivity: prodej, poprodejní servis, marketing a služby. Tato organizační struktura umožní mimo jiné výraznější odlišení obou značek a současně sdílení nejlepších metod.

Mezi nejdůležitější články této divize patří:

  • Automobiles Peugeot pod vedením p. Jean-Marc Gales
  • Automobiles Citroën pod vedením p. Frédéric Banzet
  • Korporátní marketing pod vedením p. Christian Peugeot
  • Servis a náhradní díly pod vedením p. Daniel Marteau
  • Obchodní síť patřící přímo pod značky Peugeot a Citroën pod vedením p. Jean-Claude Play
  • Elektrické vozy pod vedením p. Ayoul Grouvel
  • Automobilový sport pod vedením p. Olivier Quesnel
  • Motocykly Peugeot pod vedením p. Pierre-Louis Colin

Divize Plánování a automobilové strategie

pod vedením p. Grégoire Olivier pokračuje v náplni divize Plánování a přibírá navíc sekci Automobilové strategie. Posláním této divize je vytvořit budoucí strategii skupiny v oblasti produktu, technologií a výroby. Projekt Rusko bude spadat do působnosti oddělení Výrobní strategie.

Mezi nejdůležitější články této divize patří:

  • Strategie produktů a trhů pod vedením p. Vincent Besson
  • Výrobní strategie pod vedením p. Denis Duchesne

– Design Peugeot a Citroën pod vedením p. Jean-Pierre Ploué

– V rámci Technické a výrobní divize vedené p. Guillaume Faury, byl p. Marc Duval-Destin jmenován ředitelem Vývoje a projektování a p. Christian Chapelle ředitelem Projektů a technických činností a dílů.

– p. Frédéric Saint-Geours, ředitel financí a strategického vývoje, byl jmenován předsedou představenstva banky PSA Finance.

Stručné životopisy

Frédéric Banzet, 49 let, vystudoval práva a je absolventem ISTEC a Harvard Business School (USA). Do skupiny PSA Peugeot Citroën, finanční divize, nastoupil v roce 1982. V roce 1991 přešel do banky PSA Finance, kde zastával funkci zástupce generálního ředitele banky PSA Finance UK v Londýně a poté ředitele marketingu a rozvoje projektu Crédipar. V roce 1999 se v rámci divize Mezinárodního obchodu značky Peugeot stává ředitelem pro oblast Asie-Pacifik. V roce 2004 přechází ke značce Citroën na pozici ředitele Mezinárodního obchodu a následně obchodního ředitele pro Evropu.

Vincent Besson, 57 let, vystudoval Ecole Supérieure d’Electricité (Vysoká škola se zaměřením na energetiku). Ke skupině PSA Peugeot Citroën nastoupil v roce 1977. Pracoval na různých pozicích v rámci oddělení Nákupu a v roce 1994 byl jmenován ředitelem oddělení Výrobní kooperace. V roce 1996 se stal ředitelem Produktů a trhů značky Citroën.

Pierre-Louis Colin, 46 let, vystudoval Ecole des Mines v Paříži (Vysoká škola báňská). Do skupiny PSA Peugeot Citroën nastoupil v roce 1989. Zastával různé funkce v rámci obchodní působnosti Peugeotu, zejména jako generální ředitel v Maďarsku a Turecku a ředitel oblasti Irán a následně pak v letech 2005 – 2009 působil jako generální ředitel ve Velké Británii. Od 1. června 2009 řídí Programy elektrických a hybridních dieselových vozů Peugeot.

Christian Chapelle, 49 let, vystudoval Institut National des Sciences Appliquées (Národní institut aplikovaných věd) v Lyonu a Ecole Nationale Supérieure du Pétrole et des Moteurs (Vysoká škola s technickým zaměřením). Do PSA Peugeot Citroën nastoupil v roce 1987. Zastával různé pracovní pozice v rámci Technické a výrobní divize a v roce 2007 byl jmenován ředitelem oddělení Managementu a projekce hnacích ústrojí vozidel.

Denis Duchesne, 58 let, vystudoval Ecole Centrale v Paříži, v PSA Peugeot Citroën začal pracovat v roce 1976. Pracoval na různých pozicích funkcemi v rámci Technické a výrobní divize a v roce 1998 se stal ředitelem výrobního závodu v Mulhouse, od roku 2001 byl managerem projektu vzájemné spolupráce se značkou Toyota a v roce 2004 ředitelem výrobního závodu v Sochaux. Od roku 2008 je ředitelem oddělení Mechanických komponentů a slévárenství.

Marc Duval-Destin, 46 let, vystudoval Ecole Polytechnique (Vysoká škola polytechnická) a Institut Supérieur de l’Aéronautique et de l’Espace (Institut aeronautiky), následně studoval postgraduálně obor zaměřený na automatiku a je držitelem doktorátu z fyziky. U skupiny PSA Peugeot Citroën pracuje od roku 2001. Vykonával různé funkce v rámci Technické a výrobní divize a od roku 2008 je ředitelem oddělení Přípravných projektů podvozků a karoserií.

Ayoul Grouvel, 42 let, vystudoval European Business School, titul inženýr managementu a technologií získal na Ecole Centrale v Paříži. Zastával různé obchodní pozice v rámci skupiny Fiat, načež v roce 2008 nastoupil do skupiny PSA Peugeot Citroën, kdo zodpovídá za obchodní síť a merchandising.

Daniel Marteau, 59 let, vystudoval Ecole Centrale v Paříži a DEA Mécanique (technicky zaměřená vysoká škola). Do PSA Peugeot Citroën nastoupil v roce 1977. Pracoval v ředitelství Nákupu značky Citroën a v roce 2001 se stal ředitelem oddělení Vztahů a spolupráce s výrobci. Od roku 2007 zastává funkci ředitele divize Poprodejního servisu a náhradních dílů.

Christian Peugeot, 56 let, vystudoval vysokou školu se zaměřením na obchod (HEC). Do skupiny PSA Peugeot Citroën nastoupil v roce 1978. Pracoval na různých pozicích v rámci obchodních činností značky Peugeot, v roce 1989 byl jmenován ředitelem Peugeot Talbot Deutschland, v roce 1993 se stal ředitelem Centrálního oddělení marketingu a v roce 1998 ředitelem marketingu a kvality. Od roku 2008 zastává funkci ředitele Strategie značky a komunikace Peugeot.

Jean-Claude Play, 63 let, vystudoval Ecole Nationale des Arts et Métiers (vysoká škola se zaměřením na umělecká řemesla), u PSA Peugeot Citroën pracuje od roku 1969. Zastával různé funkce v rámci skupiny, v roce 1983 se stal ředitelem továrny v Kaduna v Nigérii a v roce 1998 ředitelem pro kooperaci a mezinárodní výrobu. Od roku 2008 zastává funkci ředitele projektu vlastní obchodní sítě Peugeot a Citroën (koncesionáři patřící přímo pod značky).

Jean-Pierre Ploué, 46 let, vystudoval Ecole Nationale des Arts et des Métiers d’Art (vysoká škola se zaměřením na umělecká řemesla), do PSA Peugeot Citroën nastoupil v roce 2000 a byl pověřen vedením Design centra značky Citroën. V říjnu 2008 byl jmenován ředitelem designu obou značek Peugeot a Citroën.

Olivier Quesnel, 58 let, získal vysokoškolský titul v oboru managementu, postgraduálně vystudoval aplikovanou ekonomii se zaměřením na oblast energetiky. V roce 1980 byl spoluzakladatelem Peugeot Talbot Sport. Následně se stává generálním ředitelem skupiny Michel Hommel media group. Do PSA Peugeot Citroën nastupuje v roce 2008 a je pověřen vedením sportovních týmů Citroën Racing a Peugeot Sport.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...