PSA Peugeot Citroën – mírný vzestup prodejů v prvním pololetí 2006

Celosvětový prodej za 1. pololetí 1 764 000 vozů

S 1 764 000 novými vozy – Peugeot 1 001 000, Citroën 763 000 – jsou prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën za první pololetí roku 2006 v mírném vzestupu o 0,6 % v porovnání se stejným obdobím roku 2005. Za druhé čtvrtletí došlo k růstu dokonce o 1,1 % s 942 000 prodanými vozy obou značek.

Západní Evropa (18 států) hlásí mírný pokles

Západoevropský trh osobních a užitkových vozů byl celkově v mírném progresu (+ 1,5 %), nicméně objednávky vozů PSA Peugeot Citroën zaznamenaly pokles o 2,2 % na 1 265 000 vozů, z toho připadlo 672 000 na Peugeot a 593 000 na Citroën. Tržní podíl skupiny činil v tomto teritoriu za zmíněné pololetí 14 % (Peugeot 7,4 %, Citroën 6,6 %) oproti loňským 14,5 % ve stejném období a 14 % na konci roku 2005. I tak figuruje PSA Peugeot Citroën jako druhý největší výrobce osobních vozů v Evropě a je na prvním místě v užitkových vozech!

Ve Francii byl automobilový trh obecně na ústupu o 0,7 %, skupina však zaregistrovala pokles o 2,9 % se 418 300 prodanými vozy. Tržní podíl skupiny ale ve Francii činil 31,1 %. Ve Španělsku si skupina držela tržní podíl 19,6 %, což značilo první místo. I přes 198 000 prodaných aut došlo k poklesu o 6,3 %. Velká Británie představuje pro skupinu třetí sílící trh, kde podíl na trhu vzrostl o 0,3 % a dosáhl tak hodnoty 10,4 % i přes klesající tendenci britského trhu obecně (o 3,7 %). V Británii se prodalo 148 000 nových aut. V Itálii skupina prodala 140 000 aut, což proti loňskému pololetí představuje nárůst o 3,2 % a tržní podíl 9,7 %. V Německu šly prodeje skupiny nahoru o 1,2 % na 107 000 kusů a podíl na tamním trhu dosáhl 5,8 %.

Ostatní trhy – silný vzrůst prodejů skupiny

Prodeje v zemích mimo západní Evropu si připsaly celkem 592 000 nových vozů (360 000 Peugeot, 169 000 Citroën), což značí zlepšení o 3,8 % oproti polovině roku 2005. V přepočtu to znamená 30 % všech celosvětových prodejů (loni 29,1 %).

V Latinské Americe došlo k opětovnému oživení trhů a skupina zde prodala 104 000 aut, tedy nárůst o 24 %. V Brazílii posílil trh o 10,7 %, v Argentině dokonce o 17,6 % a skupina v obou zemích prodala na 80 000 nových vozů a připsala si nárůst o 31 %.Například v Brazílii se o dobré výsledky postaralo uvedení nové motorizace flexfuel, aby prodeje skupiny v této zemi šly nahoru o 32 % s 45 000 prodanými auty, na argentinském trhu dosáhla skupina podílu už 14,9 %.

Strmě stoupal trh v Číně (o 47,1 %) a skupina si udržela své postavení budované už od roku 2004 díky společnému podniku DONFENG Peugeot Citroën Automobiles. Za pololetí 2006 prodala 100 200 aut a připsala si nárůst 38 %. Do konce roku je tak reálný předpoklad překonání hranice 200 000 prodaných vozů skupiny. Za úspěchem stojí uvedení Peugeotu 206 v březnu a Citroënu C-Triomphe v květnu, do konce roku se očekává uvedení nového kompaktního citroënu na čínský trh.

Na vzestupu jsou rovněž prodeje skupiny ve střední a východní Evropě, konkrétně o 14 % na 112 000 vozů. V Polsku, Maďarsku, Česku, Chorvatsku, Slovinsku a na Slovensku sice trh obecně posiloval jen o 1,3 %, ale skupina v šesti středoevropských státech prodala 51 000 aut a drží tržní podíl 11,4 %. V Turecku pak prodeje šly nahoru o 3 % (tržní podíl 7,2 %).

Jaký je výhled do druhé poloviny roku 2006? V západoevropských zemích se dá očekávat překonání mírného poklesu prodejů zejména v souvislosti s uvedením Peugeotu 207 na trh. Mimo Evropu by pak měl pokračovat příznivý vývoj prodeje nových automobilů a udržení dosavadního rytmu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...