PSA Peugeot Citroën

Investice do dalšího rychlého rozvoje v Číně

PSA Peugeot Citroën a Dongfeng Motor Group představily pro svou společnou filiálku Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles (DPCA) plán nových investic, který má prohloubit a urychlit jejich rozvoj v Číně.

Po zdvojnásobení výrobní kapacity společné továrny ve Wuhanu, která nyní může v roce 2008 vyrábět až 300 000 nových vozů ročně, padlo 1.dubna 2006 rozhodnutí o výstavbě nového výrobního centra. Jeho přesné umístění je předmětem hledání a jednání pro další měsíce.

Souběžně s touto aktivitou předpokládá DPCA také posílení svého výrobního plánu v této zemi o další platformu skupiny. Tento proces začal v polovině roku 2004 s využíváním koncernových platforem 1 a 2, ještě do konce desetiletí má být i v Číně využívána platforma číslo 3 pro vozy vyšší střední třídy. Výrobní základna v Číně tudíž bude disponovat komplexní nabídkou modelů od kompaktních vozů až po velké hatchbacky a sedany.

V období 2006 až 2009 tak ve Wuhanu budou vyrábět celkem 9 modelů, včetně 3 nových.

Po uvedení Peugeotu 307 na platformě č.2 v červenci 2004, Peugeotu 206 na platformě č.1 v březnu 2006, rozšíří nabídku ještě letos dva nové modely značky Citroën. Ten první, Citroën C-Triomphe na platformě č.2, se veřejnosti představil už v únoru, druhý citroën se představí do konce roku. Současná nabídka z Wuhanu aktuálně zahrnuje 8 modelů.

Velkorysý projekt vychází z příznivého vývoje na čínském trhu a kapacity DPCA, opírá se o očekávání a potřeby čínských zákazníků, ale také o schopnosti a potenciál 650 inženýrů a odborníků ze závodu. Čínský automobilový trh v roce 2005 zaznamenal nárůst o 24 %, přičemž prodeje DPCA vzrostly dokonce o 57,7 %, z 89 100 aut na 140 400. V roce 2006 se předpokládá prodej kolem 200 000 nových vozů skupiny.

K ještě výraznějšímu posílení přítomnosti PSA na čínském trhu, rozvoji DPCA a značek Peugeot a Citroën vznikla společná filiálka s názvem Peugeot Citroën China Automotive Trade Copany Limited, jejímž stoprocentním vlastníkem je skupina PSA.

PSA Peugeot Citroën je s 3 390 000 vyrobenými vozy a obratem 56,3 miliard eur druhým největším producentem automobilů v Evropě v roce 2005. Skupina zahrnuje dvě značky, Peugeot a Citroën a její vozy se prodávají ve více než 140 zemích světa. Má celkem 33 závodů na světě, v nichž pracuje 208 500 zaměstnanců.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...