Do rozsáhlého zkušebního provozu spuštěného 27. dubna 2010 ve Štrasburku
– byly nasazeny hybridní vozy Toyota s technologií Plug-in (PHV), včetně dobíjecí infrastruktury určené pro partnery z veřejné i soukromé sféry působící ve Štrasburku a jeho okolí.
Prvotní výsledky získané ve Štrasburku potvrdily předpoklad, že technologie PHV automobilky Toyota jsou životaschopnou cestou zvyšování elektrifikace v oblasti osobní automobilové dopravy:
- Vozy PHV zapojené do projektu byly intenzivně využívány v městském prostředí i při cestách na delší trasy. Uživatelé PHV za rok v průměru ujeli 19.000 km, což je více než roční průměr francouzských řidičů, který činí 13.000 km.
- Praktické zkušenosti uživatelů se svěřenými vozy PHV byly plně v souladu s očekáváním. Oproti podobným vozům se vznětovým motorem dosáhli uživatelé 40% úspory paliva.
- Dojezd 20 km v čistě elektrickém režimu a zcela bez emisí je dostatečný na to, aby pokryl značnou část trasy při každodenním dojíždění. Průměrná délka trasy ujeté uživateli byla 13,9 km.
- Dopady PHV na životní prostředí se mohou lišit v závislosti na způsobu používání (četnost dobíjení, styl jízdy, teploty).
- Technologie PHV nabízí skutečné potěšení z jízdy v kombinaci s velmi snadným způsobem použití. Zároveň vybízí uživatele k tomu, aby si přirozeným způsobem vypěstovali jízdní styl šetrnější k životnímu prostředí.
V otázkách dobíjecí infrastruktury
– si uživatelé pomalu zvykají na dobíjení svých vozů, přestože se jedná o zcela nový návyk, který se několika uživatelům stále zdá jako omezující. Dobíjení vozů probíhalo v průměru každý den, z toho v 96 % případů na soukromých dobíjecích místech, převážně na pracovišti. Akumulátory se nejčastěji dobíjely ve v 08:00, kdy motoristé dorazili na své pracoviště, a pak v 19:00 po návratu domů.
Z praktického testování
– vyplynulo několik klíčových bodů i pro metropolitní oblast Štrasburku. Přestože všichni uživatelé měli zdarma k dispozici dobíjecí místa na pohodlných parkovacích místech ve městě, celková míra využití 27 dobíjecích míst podél veřejných komunikací a na parkovištích byla nízká. Uživatelé v průzkumu zdůrazňují potřebu jasných informací o umístění dobíjecích míst a jejich provozním stavu.
Automobilka Toyota, francouzská energetická společnost EDF a město a metropolitní oblast Štrasburk
– mají po této přechodné fázi další dva roky na vylepšení celého systému a získání dalších informací o zkušenostech uživatelů v provozu. Budou se zkoumat řešení jak motivovat dobíjení v době mimo špičky, testovat systém včasné rezervace dobíjecích míst a zlepšit informovanost o umístění veřejných dobíjecích míst.
„Toyota by ráda srdečně poděkovala uživatelům vozů PHV ve Štrasburku za jejich aktivní zapojení do tohoto důležitého projektu,“ uvedl Koei Saga ze společnosti Toyota Motor Corporation a dodal: „Technologie Plug-in Hybrid je klíčovou součástí naší strategie v oblasti trvale udržitelné mobility. Tento experiment v reálných provozních podmínkách je zásadní nejen k ověření výsledků technologie PHV, ale zároveň i v otázkách jejího přijetí běžnými uživateli a přípravě na její komerční nasazení v roce 2012 v modelu Prius Plug-in Hybrid. Jsme nesmírně potěšeni vysokou mírou spokojenosti zákazníků již v této prvotní fázi projektu.“
Během uplynulého roku
– se do testování 70 vozů PHV ve Štrasburku zapojilo na 30 partnerů z nejrůznějších veřejných institucí i soukromých společností. K dobíjení vozidel PHV sloužilo 145 dobíjecích míst, které nainstalovala společnost EDF na soukromých parkovištích partnerských společností (celkem 75 míst), v domácnostech uživatelů (43) a na parkovištích pro veřejnost (19). Zástupci města a metropolitní oblasti Štrasburk zajistili instalaci osmi dobíjecích míst podél veřejných komunikací. Údržbu vozidel a shromažďování dat zajišťuje společnost ARS, která je autorizovaným prodejcem vozů Toyota ve Štrasburku.
Publikované výsledky vycházejí z vědeckého přístupu v podobě shromažďování technických údajů (z informací přenášených na dálku z dobíjecích míst nebo v průběhu plánované údržby u prodejce). Týmy automobilky Toyota a společnosti EDF se společně dohodly na vyhodnocení výsledků dosažených za první rok zkušebního provozu.
Program praktického nasazení vozů PHV
– je součástí celosvětového projektu společnosti Toyota, který zahrnuje celkem 600 hybridních vozů Prius Plug-in Hybrid nasazených mj. v Japonsku, USA, Kanadě a Austrálii.
Hlavním cílem společnosti Toyota je podrobněji zkoumat technologie a vlastnosti vozů PHV.
Cílem EDF je vyhodnocovat nejrůznější možnosti provozování infrastruktury určené k dobíjení vozů typu PHV.
Pilotní projekt umožní získat zpětnou vazbu k této nové koncepci od zákazníků v rámci příprav na širší budoucí komerční využití.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií