Nová technická platforma absolvuje deset speciálních zkoušek o celkové délce více než 160 kilometrů.
Audi se zúčastní soutěže „Silvretta E-Auto Rallye Montafon 2010“ s elektromobilem e-tron, jehož inovativní technika byla zabudována do karoserie kupé R8. Na trase dlouhé 167,5 kilometru vedoucí rakouským Vorarlbergem se budou za volantem sportovního elektromobilu střídat Michael Dick, člen představenstva Audi odpovědný za vývoj, a tovární jezdec Lukas Luhr. Po své první vyjížďce v rámci akce „Le Mans vers le futur“ u příležitosti letošního ročníku slavného 24h závodu bude nyní Audi R8 e-tron soutěžit o umístění ve třech etapách.
„Již v Le Mans jsme na Audi R8 e-tron získali velmi dobrou odezvu,“ říká Michael Dick. „V Montafonu dokáže e-tron svůj potenciál v deseti různých speciálních zkouškách, které budou zahrnovat jízdu do vrchu, v údolí a měřené úseky. Je to dobrá příležitost k tomu, abychom veřejnosti představili celostní přístup značky Audi a zároveň divákům umožnili zažít fascinující elektrickou mobilitu ztělesněnou sportovním vozem.“
Příslušnost zkušebního prototypu Audi R8 e-tron do nejvyšší ligy sportovních elektromobilů dokládají nejen proporce supersportovního vozu s vnějšími rozměry 4,43 x 1,90 x 1,25 metru, ale i upravená konstrukce s vodou chlazenou sadou akumulátorů Li-Ion uloženou společně s výkonovou elektronikou mezi zadní nápravou a velkorysým prostorem pro cestující. Zárukou vynikajících jízdních vlastností je vyspělý podvozek s ideální polohou těžiště a optimálním rozdělením hmotnosti mezi nápravy (42:58 %).
Důležitým předpokladem pro dosažení dostatečného dojezdu a sportovní dynamiky je mimořádně lehká konstrukce. Vývojáři značky Audi proto postavili karoserii podle principů hliníkového prostorového rámu ASF. Nepřehlédnutelná příď elektricky poháněného sportovního vozu se vyznačuje typickou maskou chladiče Singleframe ve tvaru lichoběžníku, po jejíchž stranách jsou rozměrné vstupy vzduchu. Na místě dosavadního hrdla nádrže se nalézá elektrická zásuvka pro dobíjení akumulátorů, které trvá 6 až 8 hodin. Při využití silnoproudu (400 V, 63 A) klesne tato doba na cca 2,5 hodiny.
Kola elektromobilu Audi R8 e-tron jsou poháněna čtyřmi elektromotory, každé kolo samostatným elektromotorem, čímž jsou zachovány vynikající vlastnosti pohonu všech kol quattro. Inteligentní elektronické řízení elektromotorů rozděluje za běžných okolností hnací sílu v poměru 30:70 % mezi přední a zadní nápravu a v případě prokluzu kol rozdělení točivého momentu plynule mění. Hnací sílu lze dávkovat cíleně pro každé kolo zvlášť v zájmu dosažení maximální možné příčné dynamiky a bezpečnosti jízdy.
Dvoumístný vůz s celkovým výkonem 230 kW (313 k) a točivým momentem 4500 N.m zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 s, dosahuje nejvyšší rychlosti 200 km/h a zatáčky projíždí doslova jako po kolejích.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií