Projekt Goodyear Bezpečná školka zahájil další ročník konferencí o dopravní výchově pro pedagogy

Měsíc duben je měsícem bezpečnosti a prevence nehod v silničního provozu.

1goddybezpskolka20151000

V dubnu každoročně začíná nový ročník projektu Goodyear Bezpečná školka společnosti Goodyear Dunlop Tires Czech

Také letos bude prostřednictvím celoročních aktivit zaměřen především na podporu výchovy dětí předškolního věku k bezpečnému pohybu v silničním provozu. Osmý ročník projektu byl oficiálně zahájen 16. dubna dopravně vzdělávací konferencí s názvem Dopravní výchova s Bezpečnou školkou, nad kterou převzál záštitu BESIP hlavní koordinační subjekt bezpečnosti silničního provozu v ČR.

Celostátní konference se zúčastnili pedagogové mateřských škol registrovaných do projektu Goodyear Bezpečná školka

Pedagogové se během dopoledního bloku dozvěděli například podrobnosti o činnosti BESIPu a aktivitách krajských koordinátorů, zjistili jak reagovat na nepředvídatelné situace v dopravě, které mohou na silnici překvapit děti i dospělé nebo jaký vliv má stres na pozornost dětí i dospělých. V odpoledním bloku realizovaném organizací Tým silniční bezpečnosti pak v rámci praktického workshopu získali náměty a inspiraci pro výuku dopravní výchovy hravou a nenásilnou formou přiměřenou věku dětí nebo si vyzkoušeli nový interaktivní výukový program dopravní výchovy pro mateřské školy od BESIPu.

V rámci konference byly také představeny výsledky průzkumu o vlivu rodičů na vytváření správných návyků dětí v silničním provozu

Výsledky vycházejí z posledního rozsáhlého průzkumu společnosti Goodyear provedeného mezi 6 805 rodiči začínajících řidičů (ve věku mezi 16 a 25 lety) v 19 zemích včetně České republiky. Cílem průzkumu bylo lépe pochopit postoje rodičů k bezpečnosti silničního provozu – jak jdou sami dětem příkladem a také jak jim pomáhají naučit se řídit. Z výzkumu vyplývá, že mnoho rodičů si uvědomuje, jak silný vliv mají na postoje svých dětí k řízení a k bezpečnosti v silničním provozu. Polovina dotázaných rodičů (51 %) uvedla, že jejich děti pozorně vnímají, jak se při řízení chovají, a více než třetina (34 %) si myslí, že jejich chování za volantem má vliv na postoj jejich dětí k bezpečí na silnici již ve věku mezi 6. a 16. rokem. I když se může zdát, že dítě nejeví o řízení jako takové zájem, uvědomuje si, jak rodiče v sociálním systému silničního provozu jednají. Děti se učí neustále a vnímají nejen vědomě, ale také podvědomě, což znamená, že si dítě osvojuje chování, aniž by tomu věnovalo pozornost. Rodiče nejdou příkladem až v době, kdy se jejich děti začnou učit řídit, ale již v mnohem útlejším věku, tedy ve chvíli, kdy se dítě stane součástí dění v silničním provozu. Návyky bezpečného pohybu v silničním provozu je třeba dětem vštěpovat od útlého věku. V době od 16 do 20 let mladí lidé budou s větší pravděpodobností poslouchat více své vrstevníky než své rodiče a na výchovu k bezpečnosti bývá tedy v tomto věku už pozdě.

84 % rodičů napříč celou Evropou souhlasí s tvrzením, že by se základní zásady bezpečnosti silničního provozu měly vyučovat na školách už od raného věku. 62 % dotazovaných rodičů se pak domnívá, že v současné době školy neposkytují dostatečné vzdělání v oblasti silniční bezpečnosti.

V projektu Goodyear Bezpečná školka

– je aktuálně zapojeno více než 1 300 českých a 900 slovenských mateřských škol. Za předchozích sedm ročníků získaly v rámci registrace tyto školky přes 57 000 reflexních vest pro děti i dospělé. Stejně jako v předchozích letech i letos pro ně bude zorganizována řada soutěží a dalších edukačních aktivit, jejichž primárním cílem je podpořit výuku dopravní výchovy už u dětí předškolního věku.

 Zdroj: Temper Communication,a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První elektromobil CUPRA, při -30 °C

První elektromobil CUPRA, při -30 °C

CUPRA Born absolvuje před svou premiérou finální zimní testy v blízkosti severního polárního kruhu Díky této rozhodující fázi vývoje bude první 100% elektromobil CUPRA připraven podávat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA bude v právě začínající první sezoně mistrovství Extreme E závodit v nejextrémnějších podmínkách na světě

CUPRA bude v právě začínající první...

CUPRA rozšíří v mistrovství Extreme E své know-how v oblasti elektrifikace a podpoří rozvoj elektromobility, trvalou udržitelnost a ideu rovnosti Tým ABT CUPRA XE s jezdci Mattiasem Ekströmem a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra elektromobilu Kia EV6 – Kia posouvá hranice elektrické mobility cestou inspirativního designu, dechberoucích výkonů a nápaditého prostoru

Světová premiéra elektromobilu Kia EV6...

EV6 je symbolem nové značky Kia a současně prvním akumulátorovým elektromobilem postaveným na nové vyhrazené platformě E-GMP pro elektromobily Volba z několika uspořádání hnacího ústrojí s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohledem studenta: Faktory ovlivňující spotřebu a bezpečnost provozu nákladních vozidel

Pohledem studenta: Faktory ovlivňující...

Jaké faktory ovlivňují spotřebu pohonných hmot v nákladní přepravě a jak pomáhá Scania samotným řidičům? Nejen na tyto otázky se snažil odpovědět student stipendijního programu Mladí...