Produkty na financování ojetých vozidel jsou nyní nejvýhodnější v historii

Na úvěry si proto letos pořídili zájemci téměř 40 % všech ojetých vozidel.

Téměř 40 % vozidel, prodaných v Auto ESA

– bylo za první tři čtvrtletí jejich novými majiteli financováno prostřednictvím různých druhů financování. Ve stejném období také meziročně narostla průměrná financovaná částka o cca 9 % na 128.000 Kč. Důvodem nárůstů jsou především velmi výhodné úrokové sazby, které klientům umožňují nákup dražšího vozu. Nejvíce se na úvěr prodalo vozidel značky ŠKODA (31 %), následuje FORD (15 %) a VOLKSWAGEN 11 %. Průměrná doba úvěrování je 55 měsíců, přičemž 24 % smluv uzavírají ženy, 76 % pak muži. Věkový průměr žadatelů o úvěr je 39,6 let. Vyplývá to z interního průzkumu Auto ESA.

Marcela Pikalová, ředitelka rozvoje finančních služeb v Autocentru ESA vysvětluje:

„Produkty našich finančních partnerů pro financování ojetých automobilů jsou nyní nejvýhodnější v historii. Konkurence je ohromná, navíc do hry vstupují stále nové a atraktivní produkty jednotlivých společností, které se předhánějí, kdo nabídne klientům větší výhodu. V současné době proto není výjimkou, že klient, při splnění podmínek, dosáhne na produkt, v rámci kterého nezaplatí za vůz ani korunu navíc“. Podle Pikalové se navíc k úvěrům s nižšími úrokovými sazbami nyní dostanou i lidé, kteří by v minulosti měli s jeho sjednáním potíže. Jde například o matky samoživitelky nebo klienty v důchodovém věku. Nejstarším klientem, který letos koupil v Auto ESA vůz na úvěr, byl muž ve věku 77 let. „Kupoval si vůz Kia Rio, kdy polovinu kupní ceny financoval prostřednictvím finančního produktu“, říká k tomu Pikalová.

Snižování úrokových sazeb samozřejmě povzbuzuje chuť k nákupu nového vozidla, což by podle zástupce Auto ESA mohlo v konečném důsledku vést ke snížení průměrného stáří českého vozového parku. „Máme jeden z nejstarších vozových parků v celé Evropě“, říká Pikalová a doplňuje: „Bylo by proto dobře, kdyby současná situace na trhu financování vozidel vedla k jeho omlazení“.

V Autocentru ESA

– se za první 3 čtvrtletí prodalo o 6,03 % více vozidel než za srovnatelné období loňského roku. Důvodem bylo nejen otevírání nových poboček, ale také snažší přístup klientů k jednotlivým finančním produktům.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejen bleskurychlé řazení: Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Nejen bleskurychlé řazení: Nový...

Modernizovaný Hyundai i30 N získal nový design se zaměřením na sportovní výkony, emoce a charakter Nový model i30 N bude poprvé k dispozici s osmistupňovou převodovkou N DCT se dvěma...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de France, získal křišťálovou trofej, kterou navrhl ŠKODA Design

Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de...

Slovinec Tadej Pogačar se poprvé ve své kariéře stal vítězem Tour de France Poháry pro vítěze vznikly ve spolupráci designéra ŠKODA AUTO Petera Olaha a české firmy Lasvit Nový elektromobil...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ CITROËN C4 a Ë-C4: REKLAMNÍ SPOT „VZHŮRU NA CËSTU“ V PŘEDPREMIÉŘE PŘED ZAHÁJENÍM PRODEJE!

NOVÝ CITROËN C4 a Ë-C4: REKLAMNÍ SPOT...

Citroën zveřejnil spot „Nový Citroën C4, vzhůru na cëstu“. Scénář je inspirován pocity, které pohodlí vozů Citroën vyvolává, vrací každého do dětství a působí na všechny generace....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Při srážce chodce s tramvají je na vině roztržitost i mobilní telefon

Při srážce chodce s tramvají je na...

Se situací, kdy chodci s oprávněným přesvědčením své přednosti vstupují na přechodu před přijíždějící automobily, často až neuváženě, se setkáváme snad každý den. Řidič...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zcela nový Hyundai Tucson: Technologický skvost s výjimečným designem

Zcela nový Hyundai Tucson: Technologický...

Pokrokový a experimentální: Zcela nový Tucson není pouhou evolucí, nýbrž revolucí designu značky Hyundai Nová „Parametrická skrytá světla“ jsou unikátní designovou a technologickou...