Produkty na financování ojetých vozidel jsou nyní nejvýhodnější v historii

Na úvěry si proto letos pořídili zájemci téměř 40 % všech ojetých vozidel.

Téměř 40 % vozidel, prodaných v Auto ESA

– bylo za první tři čtvrtletí jejich novými majiteli financováno prostřednictvím různých druhů financování. Ve stejném období také meziročně narostla průměrná financovaná částka o cca 9 % na 128.000 Kč. Důvodem nárůstů jsou především velmi výhodné úrokové sazby, které klientům umožňují nákup dražšího vozu. Nejvíce se na úvěr prodalo vozidel značky ŠKODA (31 %), následuje FORD (15 %) a VOLKSWAGEN 11 %. Průměrná doba úvěrování je 55 měsíců, přičemž 24 % smluv uzavírají ženy, 76 % pak muži. Věkový průměr žadatelů o úvěr je 39,6 let. Vyplývá to z interního průzkumu Auto ESA.

Marcela Pikalová, ředitelka rozvoje finančních služeb v Autocentru ESA vysvětluje:

„Produkty našich finančních partnerů pro financování ojetých automobilů jsou nyní nejvýhodnější v historii. Konkurence je ohromná, navíc do hry vstupují stále nové a atraktivní produkty jednotlivých společností, které se předhánějí, kdo nabídne klientům větší výhodu. V současné době proto není výjimkou, že klient, při splnění podmínek, dosáhne na produkt, v rámci kterého nezaplatí za vůz ani korunu navíc“. Podle Pikalové se navíc k úvěrům s nižšími úrokovými sazbami nyní dostanou i lidé, kteří by v minulosti měli s jeho sjednáním potíže. Jde například o matky samoživitelky nebo klienty v důchodovém věku. Nejstarším klientem, který letos koupil v Auto ESA vůz na úvěr, byl muž ve věku 77 let. „Kupoval si vůz Kia Rio, kdy polovinu kupní ceny financoval prostřednictvím finančního produktu“, říká k tomu Pikalová.

Snižování úrokových sazeb samozřejmě povzbuzuje chuť k nákupu nového vozidla, což by podle zástupce Auto ESA mohlo v konečném důsledku vést ke snížení průměrného stáří českého vozového parku. „Máme jeden z nejstarších vozových parků v celé Evropě“, říká Pikalová a doplňuje: „Bylo by proto dobře, kdyby současná situace na trhu financování vozidel vedla k jeho omlazení“.

V Autocentru ESA

– se za první 3 čtvrtletí prodalo o 6,03 % více vozidel než za srovnatelné období loňského roku. Důvodem bylo nejen otevírání nových poboček, ale také snažší přístup klientů k jednotlivým finančním produktům.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA Tavascan Extreme E Concept: Na počátku nejmodernější technologie byla… tužka

CUPRA Tavascan Extreme E Concept: Na...

Nejnovější koncepční vůz značky CUPRA kombinuje maximální elektrické výkony s jedinečným designem Studie CUPRA Tavascan Extreme E Concept je vyrobena z trvale udržitelných materiálů a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA UrbanRebel Concept: Jak vznikala jedna z hvězd IAA

CUPRA UrbanRebel Concept: Jak vznikala...

Designéři značky CUPRA vytvořili její nejradikálnější interpretaci městského elektromobilu, inspirovanou světem motoristického sportu Šéfdesignér značky CUPRA Jorge Diez poodkrývá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cyklisté stále podceňují povinné nošení přilby

Cyklisté stále podceňují povinné...

Cyklistika jako sport či způsob dopravy je nejen v ČR na výrazném vzestupu. To může být důvod ke spokojenosti, avšak za předpokladu že bude dosažena maximální úroveň bezpečnosti cyklistů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jeden vůz, bezpočet možností

Jeden vůz, bezpočet možností

Velká část Evropanů dává při cestování na zahraniční i tuzemskou dovolenou přednost automobilu Obyvatelům měst i milovníkům přírody přinášíme pět tipů, jak si užít samotnou cestu i...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor vdechuje život mobilitě budoucnosti v metaversu Hyundai Mobility Adventure na Robloxu

Hyundai Motor vdechuje život mobilitě...

Hyundai Motor v říjnu oficiálně spustí metaverse „Hyundai Mobility Adventure“ Otevřená beta verze je přístupná již od 1. září, aby si ji uživatelé mohli vyzkoušet a sdílet své dojmy...