V první pětce podle počtu prodaných osobních automobilů na českém trhu za hodnocené období roku 2003 je za značkou Škoda (prodej 22 197 ks) značka Peugeot (2 858 ks), třetí je Renault (2 845 ks), čtvrtý VW (2 820 ks) a pátý Opel (prodej 2 257 ks). Největší pokles prodejů oproti roku 2002 zaznamenala značka Škoda a to o 3 111 vozů.
„První pětka“ se oproti stejnému období roku 2002 nezměnila, došlo pouze k prohození pořadí francouzských výrobců – značka Renault (za leden až duben 2002 druhá) si vyměnila místo se značkou Peugeot (za leden až duben 2002 třetí). Prodeje osobních automobilů za leden až duben 2003 vykázalo celkem 39 výrobních značek, což je o 3 více než celý rok 2002. V roce 2003 jsou již samostatně vykazovány značky Mini (v roce 2002 pod značkou BMW), Jeep (v roce 2002 pod Chrysler / Jeep) a Lexus (v roce 2002 pod Toyota). Do statistiky byla zařazena značka Maybach a vypadla česká značka Gordon (v roce 2003 zatím nebyl prodej vykázán).
V kategorii užitkových vozidel N1(do 3 500 kg celkové hmotnosti)byl v meziročním porovnání stejných období roku 2003 a roku 2002 zaznamenán pokles prodejů o 0,4 %, což představuje prodeje nižší pouze o 19 ks vozidel. Prodáno bylo celkem 4 784 ks užitkových vozidel zařazených do kategorie N1. Nejúspěšněji prodávanou značkou zůstává značka Ford (prodej 842 ks), následují značky VW (696 ks ), Peugeot (464 ks), Citroen (430 ks) a Opel (406 ks). Oproti osobním automobilům zde „první pětku“ opustily značky Renault, Škoda a Mercedes Benz (za leden až duben 2002 na třetím až pátém místě), které byly vystřídány značkami Peugeot, Citroen a Opel (za leden až duben 2002 byly tyto značky na šestém až osmém místě).
Za leden až duben 2003 bylo v České republice tuzemskými výrobci a oficiálními dovozci prodáno 2 429 ks nových nákladních automobilů kategorie N2 a N3. Oproti stejnému období roku 2002 se tak prodeje nákladních automobilů na českém trhu zvýšily o 13,08 %, to je o 281 vozů. Vedoucí místo v prodejích nových nákladních automobilů patří za hodnocené období roku 2003 značce Mercedes Benz (prodej 623 ks) následované značkami Iveco (346 ks), Renault V.I. (314 ks), DAF (245 ks), Volvo (240 ks), MAN (217 ks) a domácí značkou Daewoo Avia (175 ks). Za stejném období roku 2002 figurovaly na prvních sedmi místech stejné značky, avšak v jiném pořadí – Mercedes Benz, Renault V.I., Iveco, DAF, Daewoo Avia a Volvo.
V lednu až dubnu 2003 se v České republice prodalo 172 ks nových autobusů, což je o 31 ks (o 15,27 %) méně v porovnání se stejným obdobím minulého roku. První tři místa v prodejích patří domácím výrobcům v pořadí Karosa (prodej 91 ks, SOR Libchavy (52 ks) a KH motor Centrum (10 ks). Dalších 5 zahraničních výrobců (Setra, Man, Bova, Mercedes Benz a Berkhof) prodalo za leden až duben 2003 dohromady 19 nových autobusů.
(Zpracováno dle údajů Sdružení automobilového průmyslu.)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.